حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

پرواز حج از فرودگاه‌های استان سمنان برقرار شود

پرواز حج از فرودگاه‌های استان سمنان برقرار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مسئولان زمینه برقراری پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود را به‌منظور رفاه بیشتر حجاج فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی صبح امروز در جمع مدیران و کارگزاران حج ۱۴۰۳ در استان با اشاره به ابعاد معنوی زیارت بیت‌الله الحرام گفت: اگر کسی سفر حج را فرصتی برای فعالیت اقتصادی یا سرمایه‌گذاری قلمداد کند، حقیقتا زیان کرده است، چراکه توفیق خدمت به زائران خانه خدا نصیب هرکسی نمی‌شود.

در این دیدار که مدیرکل حج و زیارت استان نیز حضور داشت، مطیعی با یادآوری اخلاص خادمان زائران خانه خدا در دوره‌های مختلف افزود: مدیران و دست‌اندرکاران حج در استان سمنان رویکرد فرهنگی را محور برنامه‌های خود قرار داده‌اند و مسائل اقتصادی را در این امر دخیل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، خداوند از دو پیامبر (ابراهیم و اسماعیل) پیمان گرفته است که خانه‌اش را از آلودگی ظاهری و باطنی تطهیر و شرایط را برای طواف‌کنندگان، معتکفان و نمازگزاران آماده کند.

مطیعی خادمان بیت‌الله‌الحرام را کارگزاران خداوند خواند و گفت: حج ضیافت‌الله است و خود خداوند پذیرای زائران است و کسی که به این عزیزان خدمت کند، نزد خداوند متعال مأجور خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اخلاص خادمان حج را سبب نزدیکی بیش‌ از پیش به درگاه خداوند دانست و اظهار کرد: یکی از نکاتی که رفت‌وآمد و ادای فرائض حجاج بیت‌الله الحرام را تسهیل می‌کند، آموزش زائران پیش از اعزام به سرزمین وحی است، هرچند آگاهی حجاج ایرانی به مراتب بالاتر از سایر کشورها است.

وی با تأکید بر حضور فعال روحانیون برای راهنمایی و پاسخ به سؤالات حجاج، خواستار هماهنگی بیشتر برای اعزام حجاج از «عرفات» به «مشعَر» شد و گفت: مسئولان برای تسهیل تردد #حجاج در مسیرهای پرازدحام تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند.

مطیعی با اشاره به وجود دو فرودگاه بین‌المللی در استان سمنان اظهار کرد: مسئولان زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود را به‌منظور رفاه بیشتر حجاج فراهم کنند.

وی حجاج استان سمنان را افرادی مؤمن، متدین و دارای فرهنگ غنی خواند و افزود: مدیران کاروان‌های حج از این فرصت بی‌نظیر برای خدمت به حجاج بیت‌الله الحرام و نزدیکی بیشتر به پروردگار استفاده کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر رعایت دقیق احکام شرعی خاطرنشان کرد: سفر حج نباید از بعد معنوی و الهی خود خارج شود که تحقق این امر، دقت و حساسیت مسئولان حج و زائران را می‌طلبد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از