حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان مطرح کرد:

پوشش 98 درصدی مدارس ابتدایی در سمنان

پوشش 98 درصدی مدارس ابتدایی در سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: 133 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس استان مشغول به تحصیل علم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ سید جمال وزیری محبوب بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جدید، هشت مدرسه که مجموعاً دارای ۶۲ کلاس درسی هستند؛ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به هوشمند شدن بالغ بر ۵۰ درصد مدارس استان سمنان، گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ درصد دیگر به این آمار افزوده خواهد شد.

 

وی افزود: در طرح شهید عجمیان تعداد ۱۰۵ کلاس بهسازی و یا بازسازی و ۱۴۳ مدرسه نیز در راستای همین طرح زیباسازی شده است.

 

وزیری محبوب با بیان این که استان سمنان از پوشش ۹۸ درصدی مدارس ابتدایی برخوردار است؛ یادآور شد: میزان پوشش مدارس متوسطه اول ۹۶ درصد و متوسطه دوم بیش از ۹۱ درصد است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر غیرقانونی بودن دریافت شهریه در مدارس دولتی و برخورد با مدیر این مدارس در صورت تخلف، خاطرنشان کرد: مشارکت و هم‌افزایی اولیای دانش‌آموزان در اعتلای مدارس تأثیر فراوانی دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: استان سمنان از لحاظ سطح باسوادی در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد و آمار باسوادی این استان بالغ بر ۹۸ درصد است.

 

وزیری محبوب با بیان این که ۱۳۳ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس استان مشغول به تحصیل علم خواهند شد؛ ابراز داشت: قریب به ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیروی این اداره کل در یک هزار و ۲۸ مدرسه استان به ارائه خدمت به دانش‌آموزان می‌پردازند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در ادامه تصریح کرد: ۳۲۳ کلاس درس به‌منظور ارائه خدمت آموزشی برای دانش‌آموزان عشایر استان سمنان فعال است.

 

وی با اشاره به افتتاح مدرسه ویژه اتباع در سمنان، بیان کرد: تا اواخر مهرماه سال جاری یک کلاس درس دیگر هم در شهرستان گرمسار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

وزیری محبوب با بیان این که اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان در سال جاری ۵۹۷ نیرو استخدام کرده است؛ اذعان داشت: ۷۵۰ نفر از نیروهای آموزش‌وپرورش این استان بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر با کمبود نیروی ۲۰۰ نفری از جمله ۴۰ نیروی تربیت‌بدنی در استان مواجه هستیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از