حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان:

پیاده‌روی اربعین نماد وحدت امت اسلام است

پیاده‌روی اربعین نماد وحدت امت اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: پیاده‌روی اربعین نماد حرکت عظیم و نشان‌دهنده اتحاد فرقه‌ها و مذاهب مختلف در جهت ظهور امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام محمدعلی ملکیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، پیاده‌روی اربعین حسینی را یک گردهمایی عظیم جهانی در مسیر ظهور امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک همایش بزرگ جهانی است که در مقابل جریانات غیردینی ایستاده و اهداف و آرمان‌های بزرگ ائمه معصومین را یادآوری می‌کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان در ادامه افزود: این حرکت عظیم عبادی و سیاسی در واقع امتداد زیارت پیاده قافله اسراء حضرت اباعبدالله الحسین است که به روایتی بعد از واقعه شام به کربلا بازگشتند و در اربعین شهدای کربلا قبور آن‌ها را زیارت کردند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در مورد ابعاد گسترده پیاده‌روی اربعین تأکید کرد: در مسیر حرکت پیاده‌روی اربعین تنها شاهد حضور شیعیان نیستیم، بلکه از همه مذاهب و فرق در این مسیر حضور پیدا کرده و این امر جایگاه امام حسین(ع) را نشان می‌دهد و از سوی دیگر گستره عظیم اسلام را به نمایش می‌گذارد، اما در این مسیر از توجه به اهداف امام حسین (ع) نیز نباید غافل شد.

 

وی بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی چهره‌ی واقعی تشیع را به منصه ظهور می‌رساند، ابراز کرد: جریانات انحرافی در این سال‌ها تلاش کردند شیعه را یک جریان خشونت‌طلب معرفی کنند درحالی‌که تجمیع مهربانی‌ها و وحدت و همدلی در پیاده‌روی اربعین توطئه آن‌ها را خنثی کرده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان  با اشاره  به سخن امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌های مؤمن را خواندن زیارت اربعین دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین به‌نوعی بیعت با حق محسوب می‌شود و این حرکت عظیم در واقع نشان‌دهنده قدرت امت اسلام است و امام حسن عسکری به‌نوعی همگان را به این نهضت عظیم دعوت کرده است.

 

بنا به گفته ملکی؛ این حرکت اگر جذاب نبود طی این سال‌ها از شدت و حدت آن کاسته می‌شد اما شور گستره آن باوجود سختی مسیر نشان‌دهنده تأثیرگذاری این پیاده‌روی بزرگ است.

 

وی درباره ارزش پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین و حضور چندمیلیونی افراد از سراسر دنیا یک حرکت در جهت بیعت با ولی امر حضرت ولی‌عصر (عج) و امام حسین (ع) است و آنان که پا در این مسیر گذاشته‌اند، پذیرفته‌اند که جان و مال خود را فدای ولی زمان خود و اهداف ارزنده ائمه معصومین(ع) کنند و این‌یک واقعه بی‌نظیر محسوب می‌شود.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از