حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل حفظ آثار استان سمنان خبر داد:

چاپ 60 عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان

چاپ 60 عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی تا پایان سال در استان سمنان چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ عباس مطهری، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حماسه‌آفرینی دوباره ملت مسلمان در ایام محرم و اربعین حسینی، اظهار داشت: استکبار جهانی با تمام توان خود در حال هجمه به این ملت و نظام بوده و در تمام مدت مردم با صبر و هوشیاری به استقامت و پایداری پرداختند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تقارن ماه ربیع با ایام هفته دفاع مقدس حماسه و شادی را درهم‌آمیخته است؛ گفت: به همین مناسبت، برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری  جشن گونه و نحو احسن برگزار می‌شود.

 

وی افزود: استان سمنان از لحاظ تعداد رزمنده، شهید و جانباز در زمره سرآمدان استان‌های کشور محسوب می‌شود.

 

مطهری با تأکید بر اینکه قله افتخار استان سمنان در زمان دفاع مقدس، عملیات مرصاد بوده است؛ ابراز داشت: برای تبیین عملیات مرصاد، شرح جان‌فشانی‌ها و تقدیر از بزرگ‌مردان استان که در این عملیات به دفاع از میهن پرداخته‌اند؛ باید بیش‌ازپیش تلاش کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این‌که برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سه حوزه به اجرا در خواهد آمد؛ عنوان کرد: مراسم سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز به‌عنوان برنامه شاخص در ایام برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: این مراسم در روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح آغاز شده و در این روز حضار در مراسم به شکل برخط از بیانات رهبر معظم انقلاب بهره‌مند خواهند شد.

 

مطهری با اشاره به اجرای برنامه به دنبال ستاره‌ها در هفته دفاع مقدس، یادآور شد: این برنامه تبیینی با موضوع شبیه‌سازی تجاوز دشمن بعثی و فتح خرمشهر، ویژه دانش‌آموزان ابتدایی است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در ادامه گفت: در صورت پشتیبانی دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه مذکور تا پایان سال تحصیلی و شروع کنگره ۳ هزار شهید استان برای دانش‌آموزان شهرستان‌های سرخه، سمنان و مهدی‌شهر ادامه خواهد یافت.

 

وی با اشاره به آغاز تولید برنامه تلویزیونی روایت خاطرات رزمندگان استان سمنان با نام ماه‌نشان، خاطرنشان کرد: همچنین سرود جمع‌خوانی با محتوای دفاع مقدس و با نگاهی بومی، تولید شده که در مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز به اجرا در خواهد آمد.

 

مطهری از چاپ ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ عنوان کتاب مکتوب و ۱۵ عنوان کتاب صوتی تا هفته دفاع مقدس به چاپ رسیده و یا منتشر می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در ادامه بیان کرد: مراسم رونمایی از کتب مذکور در کنگره استانی سه هزار شهید والامقام استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری ده‌ها برنامه متنوع در ایام   هفته بزرگداشت دفاع مقدس، عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا، ادای احترام و عطرافشانی مزار شهدا، محافل خاطره‌گویی و نشست‌های ادبی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با موضوعات دفاع مقدس و... در این ایام به اجرا در می‌آید.

 

مطهری با بیان اینکه کار عمرانی ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان سمنان در فاز اول پروژه پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است؛ خاطر‌نشان کرد: تکمیل عمرانی باغ‌موزه در دست انجام بوده و اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه حدود ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه در ساخت و موزه آرایی باغ‌موزه دفاع مقدس استان سمنان تاحدامکان از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در استان استفاده می‌شود، گفت: قصد داریم طبقه زیرین موزه تبدیل به موزه تخصصی کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس با بهره‌مندی از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از