حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
در سایه حمایت‌های بسیج سازندگی؛

بانویی چرخ اقتصاد چندین خانواده را می‌چرخاند

بانویی چرخ اقتصاد چندین خانواده را می‌چرخاند

بانوی کارآفرین سمنانی توانست با پشتکار خود کارگاه حوله‌بافی در این شهرستان را راه اندازی و برای 6 نفر از بانوان شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، استان سمنان مهد هنر است، هنرمندانی در این استان در هنرهای قدیمی اعم از حوله‌بافی، کرباس‌بافی، دستمال‌بافی، حوله‌بافی و چادرشب‌بافی تا صنایع‌دستی چوب مشغول به فعالیت هستند.

بانوان توانمند و کارآفرین در استان سمنان، کم نیستند و چند سالی است که در اقتصاد مقاومتی گامی محکم برداشته‌اند و باعث انگیزش سایر بانوان در اشتغال‌زایی شده‌اند.

سکینه ابراهیمی یکی از بسیجیان و بانوان کارآفرین شهر سمنان است که این سنت قدیمی را از مادرش یاد گرفته و ادامه‌دهنده آن است.

این بانوی سمنانی ۱۶ سال است که با راه‌اندازی کارگاه حوله‌بافی این سنت قدیمی را احیاء کرده و با هنر دستش، چرخ اقتصاد خانواده را می‌چرخاند.

وی با راه‌اندازی کارگاهش باعث اشتغال‌زایی ۶ بانوی دیگر در شهر سمنان شده و آن‌ها را به خودکفایی رسانده است.

سکینه ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فعالیتش در زمینه حوله‌بافی گفت: دریافت وام از بسیج سازندگی با درصدهای پایین باعث رونق و توسعه در کسب و کارم شده است.

این بانوی کارآفرین سمنانی هدف از راه‌اندازی حوله‌بافی را گام برداشتن در عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد شغل برای دیگر بانوان شهرش عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: دار حوله‌بافی مانند دار قالی‌بافی است و بانوان حتی می‌توانند در خانه به این هنر بپردازند.

ابراهیمی با بیان اینکه زمینه اشتغال برای ۶ بانوی دیگر ایجاد شده است، اظهار کرد: مواد اولیه را تهیه و چله‌کشی دارهای حوله‌بافی را خودم انجام می‌دهم و برای این بانوان ارسال می‌کنم تا مابقی کار را انجام داده و حوله‌ها را ببافند.

این بانوی هنرمند با اشاره به اینکه در ابتدا فقط  کار حوله‌بافی را در کارگاه انجام می‌دادیم، بیان کرد: کار را توسعه دادیم و حال کارهای متری از جنس نخ‌پنبه هم می‌بافیم.

وی در ادامه افزود: یک خیاط هم در این کارگاه حضور دارد که با دوردوزی کردن کارهای بافته شده چرخ اقتصاد خانواده را می‌چرخاند.

این بانوی کارآفرین سمنانی از مسئولان انتظار دارد که در توسعه کارش، حمایتش کنند چرا که با کم‌ترین امکانات مشغول به کار شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از