حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد:

کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در استان سمنان

کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت مبارزه با سارقین و مال‌خران خوشبختانه شاهد کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در سطح استان سمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ جلیل موقوفه‌ئی در نشست خبری ظهر امروز و در جمع اصحاب رسانه در خصوص اقدامات نیروی انتظامی استان سمنان در سال جاری گفت: در راستای برقراری نظم و امنیت اقدامات مختلفی با همکاری سایر نهادها در جهت کاهش وقوع جرایم و برخورد با مجرمان و سارقان انجام‌گرفته است. 

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت مبارزه با سارقین و مال‌خران خوشبختانه شاهد کاهش 10 درصدی وقوع سرقت درسطح استان سمنان هستیم. 

بنا به گفته موقوفه ئی در بحث کشفیات مواد مسروقه نیز با تلاش‌های صورت‌گرفته و برخورد قاطع با سارقین 17 درصد کشفیات مواد مسروقه افزایش‌یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان ابراز کرد: باوجودآنکه در سال‌های قبل تصادفات در محورهای استان رشد 28 درصدی داشت، اما به همت مأموران نیروی انتظامی در پلیس‌راه و سلسله طرح‌های انجام شده و همچنین با حمایت استاندار شاهد کاهش 23 درصدی تصادفات جاده‌ای و شناسایی 70 نقطه حادثه‌خیز هستیم.

وی از افزایش 10 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و ابراز کرد: در این راستا 7 درصد کشفیات موادمخدر افزایش و 52 باند موادمخدر متلاشی شد.

  موقوفه‌ئی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سمنان افزود: تشکیل پرونده در این راستا 13 درصد افزایش و برخورد با قاچاقچیان و دستگیری آنها 124 درصد افزایش داشته است.

بنا به گفته موقوفه ئی تیم‌های عملیات ویژه حوزه راهداری تشکیل و 290 نفر از اراذل‌ و اوباش در راستای نظارت و کنترل عمومی رصد و جلوی تحرکات آنها گرفته و برخورد و دستگیری با اراذل و اوباش نوظهور نیز 48 درصد افزایش یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تماس با مرکز فوریت‌های 110 به میزان 4 درصد افزایش یافته است،افزود: مدت زمان حضور پلیس 110 در محل وقوع حادثه نسبت به سال گذشته سه دقیقه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت 5 هزار و 895 نفر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کرده‌اند، ابراز کرد: بیش از 70 درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

بنا به گفته موقوفه‌ئی تمام ارکان پلیس در ایام نوروز در آماده‌باش کامل هستند تا شعار امسال که آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت است محقق شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از