حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان:

دوستداران یوزپلنگ آسیایی به رانندگان هشدار می‌دهند

دوستداران یوزپلنگ آسیایی به رانندگان هشدار می‌دهند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: نیروهای مردمی به همراه محیط‌بانان در قالب ۱۰ تیم برای اعلام هشدار به رانندگان در محور ترانزیتی تهران - مشهد در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در شرق این استان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ بهرامعلی ظاهری درباره اقدامات انجام‌گرفته جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در منطقه خارتوران گفت: از زمان تاریکی هوا تا روشنایی روز، محیط‌بانان و تعدادی نیروهای مردمی دوست‌دار محیط‌زیست برای اعلام هشدار به رانندگان برای رانندگیِ بااحتیاط به دلیل خطر برخورد با یوزپلنگ در محدوده عباس‌آباد - میان‌دشت حضور دارند.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اظهار کرد: طبق مصوبات ملی سرعت مجاز رانندگی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و از رانندگان درخواست می‌شود به‌منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و تصادف با این گونه ارزشمند با هوشیاری کامل و سرعت مجاز رانندگی کنند.

وی در ادامه افزود: دوربین نظارتی و ثبت تخلف در محدوده رفت ‌و آمد این‌گونه ارزشمند جانوری در محور میامی به سبزوار نصب شده است و انتظار می‌رود رانندگان بیش‌ازپیش در رانندگی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی دقت کنند.

 گفته می‌شود اکنون کمتر از ۲۰ قلاده یوزپلنگ در طبیعت ایران زندگی می‌کنند و تصادف با خودروهای عبوری در شرق استان سمنان به مهم‌ترین عامل مرگ‌ و میر  یوزپلنگ تبدیل شده است؛ مصوبه‌هایی برای ایمن‌سازی حریم زیست این‌گونه در نظر گرفته شد که انتظار می‌رود اجرای آن سرعت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از