حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان نهال‌کاری شد

۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان نهال‌کاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور، گفت: ۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان نهال‌کاری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، جعفر مرادی حقیقی در دیدار با نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به میزبانی منابع طبیعی سمنان، ضمن اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان، تأکید کرد: از آذرماه امسال این طرح با مشارکت سمن‌های مردمی و همچنین ارگان‌ها و نهادها آغاز به کارکرده است.

 وی با اشاره به تولید نهال در سه نهالستان استان سمنان تأکید کرد: مردم، همیاران طبیعت و دستگاه‌ها اجرایی در سراسر استان سمنان در این طرح همراهی می‌کنند.

 مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه سهم استان در این طرح ۱۰ میلیون نهال در چهار سال است، تأکید کرد: در کنار کاشت درخت و نهال، نگهداری آن هم از جمله سیاست‌ها و راهبردهای منابع طبیعی استان است.

 مرادی حقیقی با بیان اینکه نهال‌کاری در ۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان از اعتبارات استانی انجام شده است، گفت: مساحت سطح نهال‌کاری پروژه بیابان‌زدایی استان به ۱۲۳ هزار هکتار رسیده است.

 وی با بیان اینکه شیوه‌نامه کاشت نهال در طرح یک میلیارد درخت تدوین شده است، تأکید کرد: در این طرح گونه‌های سازگار با اقلیم هر منطقه کاشت می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از