حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون آموزشی آموزش و پرورش دامغان خبر داد:

۳۰۰۰ ساعت کمبود معلم در مدارس دامغان

۳۰۰۰ ساعت کمبود معلم در مدارس دامغان

معاون آموزشی آموزش و پرورش دامغان گفت: معضل کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید از طریق نیروهای حق‌التدریس و نقل‌ و انتقال معلم از شهرهای دیگر انجام‌ گرفته است.

عباس علی‌ابادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دامغان هم‌زمان با سراسر کشور صبح روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه با به صدا درآمدن زنگ شکوفه‌ها و ورود نوآموزان پایه اول به مدارس آغاز می‌شود. 

معاون آموزشی آموزش و پرورش دامغان در ادامه افزود: امسال ۷ هزار و ۸۰۰ نوآموز پایه‌اولی وارد کلاس‌های درس شده و فعالیت‌ آموزشی خود را آغاز می‌کنند. 

علی‌ابادی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در ۱۱۰ آموزشگاه تحصیلی زیرمجموعه مدیریت آموزش و پرورش دامغان مشغول به تحصیل خواهند شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: یک هزار و ۱۰۴ کادر اجرایی اعم از مدیر، معاون آموزشی و پرورشی، مشاور، آموزگار، معلم و دبیر سازماندهی شده‌اند و از ۲۷ شهریورماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی به کمبود معلم در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در مجموع ۳ هزار ساعت کمبود معلم داریم و برای رفع این معضل نقل و انتقال معلم از شهرهای دیگر و جذب نیروی حق‌التدریس انجام گرفته است.

علی‌آبادی از توزیع ۱۵۰ هزار جلد کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی در بین دانش‌آموزان به‌صورت متمرکز خبر داد و عنوان کرد: امسال برای نخستین‌بار ۱۵۰ هزار جلد کتاب درسی به‌صورت متمرکز بین ۱۵ هزار دانش‌آموز توزیع شده و این روند تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معاون آموزشی آموزش و پرورش دامغان تأکید کرد: برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مدارس دامغان از اردیبهشت امسال با تشکیل پنج کارگروه در ستاد پروژه مهر فعالیت خود را آغاز کرده و به‌صورت دائم روند کار دنبال می‌شود تا سال تحصیلی مطلوبی برای دانش‌آموزان رقم بخورد.

این مقام مسئول از ادغام یک آموزشگاه تحصیلی به جهت کمبود دانش‌آموز خبر داد و اظهار داشت: این ادغام در یک آموزشگاه مقطع ابتدایی انجام شده و باقی مدارس همانند سال تحصیلی گذشته فعالیت آموزشی دارند. 

علی‌ابادی ابراز کرد: در جهت تعمیر و بهسازی مدارس دامغان فعالیت‌هایی مانند؛ رنگ‌آمیزی، نوسازی، تعمیر میز و نیمکت مدارس صورت گرفته است و برای برخی مدارس وسائل و تجهیزات جدید تهیه و به مدارس تحویل داده شده است.

 

انتهای خبر/

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از