حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر حج و زیارت استان سمنان خبر داد:

۸ هزار سمنانی در صف پیاده‌روی اربعین

۸ هزار سمنانی در صف پیاده‌روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: ۸ هزار و ۳۲۰ زائر تاکنون از این استان در سامانه مدیریت اربعین حسینی (ع) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، قدرت‌الله چتری با بیان اینکه برای آئین اربعین سال گذشته ۳۴ هزار و ۱۱ زائر از استان سمنان سمنان در سامانه مدیریت اربعین حسینی(ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کرده بودند، گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار ثبت‌نام‌کنندگان امسال نیز تا روز اربعین افزایش یابد.

مدیر حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: ۲۲ دفتر حج و زیارت در این استان آماده نام‌نویسی رایگان زائران در سامانه مدیریت اربعین حسینی (ع) برای تشرف به کربلای معلی است.

به گفته وی، خدمات اربعینی از جمله ارز زیارتی، بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و یا وام‌های زیارتی فقط به زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح پرداخت می‌شود.

چتری بیان کرد: افراد متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

وی، خروج زائران از مرز به قصد شرکت در اربعین حسینی (ع) را مشروط به داشتن گذرنامه معتبر دانست و افزود: آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند، باید از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حسینی هنگام خروج از مرز ایران باید دست‌کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افراد برای تمدید یا صدور گذرنامه باید به مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از