حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان:

12 محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند

12 محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: ۱۲ نفر از محکومان در ۹ فقره پرونده که دارای حکم قصاص بودند، با و برگزاری پویش‌های بخشش به حرمت ائمه اطهار (ع) در سال ۱۴۰۲ از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ محمدجعفر عبدالهی در خصوص آزادی محکومان به قصاص گفت: موضوع صلح و سازش در دستگاه قضایی استان سمنان به یک باور تبدیل شده و تمام کارکنان قضایی و اداری، اعضاء شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و کارکنان سازمان زندان‌ها سعی دارند ابعاد ارزشمند بخشش و مصالحه را به اصحاب پرونده‌ها معرفی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با سرلوحه قراردادن اهداف مدون برنامه عملیاتی و تلاش مستمر و روزافزون، گام‌های بلندی در راستای خدمت به مردم استان سمنان در سال گذشته برداشت و در سال جدید نیز در پویش‌های مختلف به‌ویژه در این ایّام در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» تلاش‌های مضاعف ادامه خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: ۴۳ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع‌های شورای حل اختلاف از فروردین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ منتهی به سازش شد و امید می‌رود در سال جدید اصحاب پرونده‌ها همراه و همسو با سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، اصلاح ذات‌البیّن را مهم و ضروری بدانند و حل و فصل نزاع‌ها حاصل شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه موجب ارتقای آرامش، امنیت و پایداری سلامت ارکان جامعه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از