حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

27 پروژه در هفته درختکاری افتتاح می‌شود

27 پروژه در هفته درختکاری افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال در طول هفته منابع طبیعی 27 پروژه قابل افتتاح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان سمنان با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، جعفر مرادی حقیقی در نشست خبری و مصاحبه مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سالن جلسات شهید نقاشیان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان برگزار شد، گفت: هفته منابع طبیعی امسال با نام «منابع طبیعی با مشارکت مردم برای مردم» در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نام‌گذاری شده است. 

وی با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از پانزدهم تا بیستم و یکم اسفندماه گفت: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مفهوم واقعی مشارکت مردم در عملیاتی شدن آن نهفته است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه طرح درخت‌کاری در استان سمنان از یازدهم آذرماه امسال آغاز شده است و تا بیست و یکم اسفندماه نیز ادامه دارد، بیان کرد: پانزدهم اسفندماه روز جشن درختکاری است و خوشبختانه تا کنون مشارکت مردم در استان سمنان بسیار مطلوب بوده است. 

مرادی با اعلام رضایت خود از مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه رسانه و مطبوعات، صداوسیما و فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و اثرگذاری مثبت آن در جامعه گفت: مردم درک بسیار خوبی از منابع طبیعی پیدا کرده‌اند و درصد مشارکتشان بسیار افزایش‌یافته است و این مسئله انگیزه ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم را دوچندان می‌کند. 

وی از ایجاد سامانه‌های تحت وب پیش‌بینی هشدار و کنترل سیل در استان سمنان خبر داد و گفت: عملیاتی‌سازی این سامانه با مشارکت علمی و پژوهشی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در هفته منابع طبیعی امسال آغاز می‌شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری را به شرح ذیل اعلام کرد: سه‌شنبه ۱۵ اسفند؛ درخت‌کاری و درخت داری، چهارشنبه ۱۶ اسفند؛ مدیریت جامع حوزه آبخیز، پنجشنبه ۱۷ اسفند؛ خانواده، همیاران طبیعت، جمعه ۱۸ اسفند؛ آموزه‌های دینی، فرهنگ و رسانه، شنبه ۱۹ اسفند؛ آموزش، پژوهش و فناوری، یکشنبه 20 اسفند؛ حفاظت منابع طبیعی و قانون و دو‌شنبه ۲۱ اسفند؛ مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی عنوان کرد. 

مرادی اضافه کرد: در بزرگداشت مقام رفیع شهیدان و روز شهدا، سه‌شنبه 22 اسفند؛ روز ایثار و شهادت گرامی داشته خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی چهارساله در سراسر کشور باید اجرا شود و سهم استان سمنان در این مدت تعیین شده کاشت 10 میلیون اصله نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: امسال در طول هفته منابع طبیعی 27 پروژه قابل افتتاح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان سمنان با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی عنوان کرد: از تعداد کل پروژه‌های افتتاحی تعداد 18 پروژه در حوزه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: با افتتاح این پروژه‌ها برای 540 نفر به طور غیرمستقیم در سطح استان سمنان شغل ایجاد می‌شود و به عبارتی دیگر 765 خانوار از افتتاح این پروژه‌ها در استان بهره‌مند خواهند شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به سامانه پنجره واحد زمین که در راستای خدمت به مردم و جهاد تبیین ایجاد شده است گفت: در این سامانه به طور متوسط میانگین پاسخگویی به استعلامات به هشت روز رسیده است که بسیار وضعیت مطلوبی است؛ چرا که مدت‌زمان پاسخگویی از طریق این سامانه در پروسه زمانی دوماهه تعریف شده است. 

مرادی عنوان کرد: بیش از 90 درصد دستگاه‌های دولتی استان سمنان تاکنون وارد این سامانه شده‌اند و دو الی سه دستگاه هنوز وارد این سامانه نشده‌اند که انتظار داریم هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از