حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

59 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت

59 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: 59 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العاج از جمله دیابت و بیماری‌های روانی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سید محمد حسینی در نشست خبری صبح امروز و در جمع اصحاب رسانه از رایگان شدن کلیه خدمات درمانی کودکان زیر 7 سال در کشور خبر داد و گفت: کلیه بیمه‌های درمانی از جمله بیمه سلامت موظف هستند از ابتدای سال جاری  100 درصد تعرفه درمان کودکان زیر 7 سال مانند خدمات سرپایی و بستری در بیمارستان‌های دولتی را به طور کامل پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان در ادامه افزود: 5 دهک اول جامعه از خدمات بیمه رایگان سلامت بهره‌مند می‌شوند و در استان سمنان این 5 دهک تحت پوش بیمه سلامت شامل 90 هزار و 251 بیمه شده روستایی و 44 هزار و 831 بیمه شده شهری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با احتساب 228 هزار و 75 بیمه شده سلامت در استان سمنان نیمی از آنها بیمه شده رایگان هستند و از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص بیمه اتباع بیگانه در کشور توضیح داد: آن دسته از اتباع که مجوز حضور در ایران را داشته و کد 10 رقمی دریافت کرده‌اند، می توانند ازخدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند و هزینه در نظر گرفته شده برای هر فرد حدود 3 میلیون تومان است.

حسینی از افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه خبر داد و افزود: 59 قلم داروی بیماران خاص از جمله دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی تحت پوش بیمه قرار گرفته است.

بنا به گفته وی، 107 بیماری خاص و صعب‌العلاج در کشور تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارد و از این میزان 99 درصد هزینه‌ها با اعتبار 9 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حسینی از وجود 8 هزار و 393 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: برای خدمات درمانی این تعداد بیمار حدود 10 میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

بنا به گفته این مقام مسئول تخفیف دهک‌های بیمه‌ای 6 تا 9 شامل 20 درصد برای دهک 6، 30 درصد برای دهک 7 ، 40 درصد برای دهک 8 و 50 درصد برای دهک 9 است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از