حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان:

59 پروژه به مناسبت دهه‌فجر افتتاح می‌شود

59 پروژه به مناسبت دهه‌فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: به مناسبت دهه فجر با اعتباری بالغ بر یک هزار و 150 میلیارد تومان 59 پروژه افتتاح و یک پروژه کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، امیر کرم‌زاده در نشست خبری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از افتتاح و کلنگ‌زنی 60 پروژه به مناسبت دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 150 میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در ادامه افزود: این نهاد توانسته در بین ادارات میراث‌فرهنگی کل کشور رتبه نخست را به جهت شاخص‌های گوناگون مانند ثبت آثار تاریخی، راه‌اندازی موزهای بخش خصوصی و حل مشکلات سرمایه‌گذاران و عملکرد در ستاد سفر و کاهش تصادفات و... به دست آورد که موجب افتخار برای استان سمنان است.

وی از جهش اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: این میزان اعتبار از 5 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال 1400 به موافقت نامه 46 میلیارد تومانی رسیده که تاکنون از این میزان اعتبار 17 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بنا به گفته کرم‌زاده، خواهرخواندگی سمنان با یکی از شهرهای چین در بحث سفال و سرامیک، انتخاب سمنان به‌عنوان پایتختی جاده ابریشم و ثبت 6 کاروانسرای استان سمنان در فهرست اثار یونسکو از دستاوردهای مهم استان در حوزه میراث فرهنگی در دولت سیزدهم بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 14 موافقت اصولی با سرمایه گذاری 5 هزار و 500 میلیارد  ریال در حوزه گردشگری انجام شده و همچنین در این راستا 33 پروژه در حال ساخت با اعتبار 18هزار میلیارد ریال  درحال ساخت است و پیش بینی ایجاد اشتغال برای یک هزار و 500 نفر انجام گرفته است.

این مقام مسئول از رکوردزنی در حوزه اشتغال میراث‌فرهنگی در استان سمنان خبر داد و افزود: تعهد اشتغال سال گذشته برای 200 نفر بود که با رشد 230 درصدی 460 نفر در این حوزه بکارگیری شدند و این اتفاق برای استان سمنان در حوزه اشتغال بی نظیر بوده است.

وی از ثبت 19 رویداد استان سمنان در تقویم گردشگری کشور خبر داد و بیان داشت: این اتفاق برای اولین بار رخ داده و جزو سه استان برتر کشور در ثبت رویدادها از لحاظ تعدای هستیم و این مهم یک نکته مثبت دارد و اینکه استان و یا شهر دیگر نمی تواند به نام خود ثبت کند.

وی همچنین تصریح کرد: 120 هنرمند جدید وارد لیست شده و همچننی در یک اتفاق بی نظیر 591 مجوز پرانه تاسیس صادر و هخمچنین 12 فروشگاه صنایع دستی مجوز فعالیت گرفته اند.

این مقام مسئول در نهایت از مسئولین استانی در خواست کرد حداقل 10 درصد از محل اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری را به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص دهد به جهت انکه پروژه‌هایی مانند جابه‌جایی ریل تپه حصار و جاده آب گرم به بودجه و اعتبار نیاز دارد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از