حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان:

63 پروژه به مناسبت دهه ‌فجر افتتاح می‌شود

63 پروژه به مناسبت دهه ‌فجر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: 63 پروژه زیرساختی و صنعتی در حوزه‌های شهرک صنعتی استان سمنان با اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، محمدرضا باقری در نشست خبری عصر امروز با اصحاب رسانه از بهره‌برداری 63 پروژه زیرساختی و صنعتی در حوزه‌های شهرک صنعتی استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه 48 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و  453 میلیارد ریال به بهربرداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در ادامه به زیر مجموعه پروژه‌های قابل‌بهره‌برداری اشاره کرد و افزود: هفت پروژه مربوط به زیر سازی و اسفالت،12 پروژه  مربوط به شبکه توزیع و تأمین آب و پساب و هفت پروژه برق و روشنایی بوده ، پنج پروژه شبکه گاز و 15 پروژه ابنیه و ایمنی و یک پروژه فیبر نوری و یک پروژه اجرای آبیاری قطره‌ای بوده است.

باقری همچنین تصریح کرد: در این ایام 15 طرح در شهرک‌های صنعتی سطح استان با سرمایه گذاری در حدود 24 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به معضل کمبود آب در استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر1 درصد آب استان سمنان در اختیار شهرک‌های صنعتی است و با توجه به معضل کمبود اب واولویت تامین آب بخش خانگی و کشاورزی بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها در خصوص صنایع اب‌بر تغییر کرده است.

بنا به گفته باقری،  میزان مصرف آب در شهرک صنعتی استان از زمان تأسیس تا دو سال گذشته 420 لیتر بر ثانیه بوده و باصرفه جویی‌ها و تغییرات انجام‌گرفته توانستیم 248 لیتر بر ثانیه آب طی دو سال گذشته تهیه کنیم و ان‌شاءالله با پروژه‌های در دست اقدام به تمام ظرفیت‌های لازم خواهیم رسید.

وی از افتتاح پروژه پل شهرک صنعتی سمنان در روز آینده خبر داد و افزود: این پروژه از سال 1385 تاکنون متوقف بوده و به برکت دولت سیزدهم اقدامات لازم انجام شده و شرکت شهرک های صنعتی سمنان در این پروژه حدود 40 میلیارد تومان مشارکت داشته است.

این مقام مسئول از تلاش برای مدیریت پساب سمنان خبر داد و افزود: بالغ بر 10 سال از عمر این پروژه می‌گذرد و طی دیدار استاندار با وزیر نیرو رایزنی لازم برای اجرای این پروژه انجام‌گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از