
عضو هیأتمدیره استارتاپ سیرنگ مطرح کرد:
آشیانه سیرنگ پیشگام در حوزه هوشمندسازی
عضو هیأتمدیره استارتاپ سیرنگ گفت: استارتاپ استودیو «آشیانه نوآفرینی سیرنگ» با تمرکز بر توسعه فناوریهای رباتیک و راهکارهای هوشمند، بهویژه در حوزه کشاورزی، توانسته جایگاه مهمی در بازار پهپادهای غیرنظامی کشور کسب کند.
علیرضا قاسمزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به روند شکلگیری مجموعه «آشیانه نوآفرینی سیرنگ» گفت: شرکت «پرواز یاران سیرنگ» ابتدا فعالیت خود را در حوزه پهپادهای کشاورزی آغاز کرد و پس از جذب سرمایهگذار در اسفندماه سال ۱۴۰۱، خط تولید پهپادهای هوشمند کشاورزی را راهاندازی کرد.
وی در ادامه افزود: باتوجهبه نیاز به جذب تیمهای فناور و توسعه زیرسیستمهای پهپادی، ایده ایجاد یک شتابدهنده و استارتاپ استودیو مطرح شد و در مردادماه سال ۱۴۰۲ «آشیانه نوآفرینی سیرنگ» به طور رسمی شکل گرفت.
این عضو هیأتمدیره استارتاپ استودیو آشیانه نوآفرینی سیرنگ» بیان کرد: این مجموعه تمرکز خود را بر حوزه رباتیک و راهکارهای هوشمند قرار داده؛ حوزههایی که در بخشهای کشاورزی، دامپروری، صنعت، امداد و نجات، آموزش و سرگرمی کاربرد دارند.
بنا به گفته قاسمزاده، مأموریت اصلی آشیانه جذب تیمهای فناور، توسعه محصول، انجام فعالیتهای R&D و کمک به تجاریسازی است تا شرکتهای دانشبنیان و فناور جدید در این عرصه شکل بگیرند.
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: آشیانه نوآفرینی سیرنگ خدمات گستردهای از جمله تأمین مالی، توسعه بازار، منتورینگ تخصصی، تیمسازی، خدمات حقوقی، حسابداری، رسانهای، بازاریابی و همچنین زیرساختهای تولید و فضای کارگاهی در اختیار تیمهای فناور قرار میدهد.
وی با اشاره به مزیت رقابتی این مجموعه تصریح کرد: شبکه ارتباطی گسترده، توانایی در توسعه بازار و تجاریسازی محصول، زیرساخت تولید و تأمین مالی از مهمترین مزیتهای رقابتی آشیانه نسبت به سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری است.
قاسمزاده در خصوص بازار هدف گفت: بازار پهپاد غیرنظامی در کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود که با ورود سایر رباتهای هوشمند این بازار به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
این عضو هیئتمدیره استارتاپ استودیو آشیانه نوآفرینی سیرنگ تصریح کرد: سهم فعلی شرکت همبنیانگذار آشیانه در این بازار ۳۰ درصد در حوزه پهپاد غیرنظامی و ۶۰ درصد در پهپاد کشاورزی است و پیشبینی میکنیم ظرف سه سال آینده به ۷۰ درصد سهم بازار در تمامی حوزهها برسیم.
وی با اشاره به جامعه هدف استارتاپ استودیو گفت: دانشجویان، فارغالتحصیلان و اعضای هیأتعلمی دانشگاهها از جمله مخاطبان اصلی هستند و تاکنون پنج گروه مجهز در حوزه رباتیک جذب شدهاند که دو تیم موفق به تولید نمونه اولیه شدهاند.
قاسمزاده با اشاره به چالشها و اهداف این مجموعه خاطرنشان کرد: اخذ مجوزهای شتابدهی و دریافت حمایتهای دولتی از جمله چالشهای اصلی ما بوده و بااینحال چشمانداز پنجساله آشیانه تبدیلشدن به بازیگر نخست حوزه رباتیک و هوشمندسازی در کشور است.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!