حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

آغاز فرایند مصاحبه راهبران آموزشی، تربیتی ابتدایی استان

آغاز فرایند مصاحبه راهبران آموزشی، تربیتی ابتدایی استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در بازدید از فرایند برگزاری مصاحبه راهبران آموزشی، تربیتی که به میزبانی آموزش‌وپرورش شهرستان مهدی‌شهرگفت: راهبران آموزشی، تربیتی در افزایش کیفیت ایفای نقش معلمان تأثیرگذار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری در بازدید از فرایند برگزاری مصاحبه راهبران آموزشی، تربیتی که به میزبانی آموزش‌وپرورش شهرستان مهدی‌شهر در آموزشگاه انجمن توسعه و آبادانی این شهرستان در حال برگزاری است گفت: راهبران آموزشی، تربیتی در افزایش کیفیت ایفای نقش معلمان تأثیرگذار هستند.


 وی دوره ابتدایی را دوره چیدمان اولویت‌ها دانست و افزود: سنگ بنای آینده دانش‌آموزان در این دوره بنا گذاشته خواهد شد.


 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه باید زبده‌ترین و نخبه‌ترین معلمان، در دوره ابتدایی به کار گرفته شوند افزود: بچه‌ها در دوره ابتدایی از معلمشان می‌آموزند، از رفتار او تقلید می‌کنند، لذا رسالت سختی برعهده معلمان این دوره است.

 

 آرزو مرادی نسب معاون آموزش ابتدایی استان سمنان نیز در جریان این بازدید گفت: راهبران آموزشی و تربیتی به‌منظور بهبود مدیریت و تسهیل امر نظارت و راهنمایی بر روند آموزشی، پرورشی، اداری و مالی مدارس، فعالیت خواهند کرد تا فرایند آموزشی و تربیتی را هدایت و بر نحوه فعالیت مدارس نظارت کنند.


 وی در ادامه افزود: راهبران آموزشی و تربیتی با ارائه خدمات مشاوره‌ای و مشارکت در شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده و تارکان تحصیل و بسط عدالت آموزشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و نظارت بر فرایند آموزشی و تربیتی مدارس روستایی و عشایری بسیار مؤثر هستند.

 

 قابل‌ذکر است برنامه ارزیابی راهبران آموزشی - تربیتی از روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در استان سمنان آغاز شده است. در این دوره ۲۰ راهبر از ۶ شهرستان، منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


  آموزش‌وپرورش استان سمنان



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از