حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:

استان سمنان 534 هزار رأی‌ دهنده دارد

استان سمنان 534 هزار رأی‌ دهنده دارد

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۵۳۴ هزار نفر در سطح استان سمنان واجد شرایط رأی‌دادن هستند که از این تعداد 23 هزار نفر رأی اولی هستند.

حسین شجاعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ۶۹۱ شعبه اخذ رأی برای حضور مردم استان آماده شده است، گفت: فرایندهای انتخاباتی نیز به‌خوبی در سطح استان در حال اجراست.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۲۳ صندوق ثابت در انتخابات هشت تیرماه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۱۶۸ شعبه سیار در استان آماده خدمت‌رسانی هستند که نسبت به سال گذشته تعداد صندوق‌های سیار افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: شماره‌هایی از سوی فرمانداری‌ها برای حضور صندوق‌های سیار ارائه خواهد شد که با تماس در مکان حضور پیدا خواهند کرد.

شجاعی با اشاره به اینکه ۵۳۴ هزار نفر در استان سمنان واجدالشرایط رأی دادن هستند، بیان کرد: ۲۳ هزار نفر رأی اولی در سطح استان هستند که نخستین مشارکت سیاسی خود را رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی برای حضور در پای صندوق‌های آرا در سطح استان مشخص و نهایی شد، اظهار کرد: در انتخابات سال گذشته با پنج مدرک می‌توانستند رأی دهند ولی در انتخابات آتی فقط با کارت ملی و یا شناسنامه می‌توانند رأی خود را در صندوق‌ها بیاندازند.

شجاعی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد انتخابات به صورت منظم و هفتگی در سطح استان گفت: آمادگی ۱۰۰ درصد برای برگزاری انتخابات در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با ۶ نماینده نامزدهای انتخاباتی نیز در استانداری جلساتی برگزار و ملاحظات شورای نگهبان و الزامات قانونی در تبلیغات به آنها مطرح شد.

شجاعی با بیان اینکه جو آرام و وحدت و یکپارچگی بین نمایندگان نامزدها در استان وجود دارد، اظهار کرد: هیچ اختلافی وجود ندارم همه نماینده‌های نامزدها در جبهه انقلاب هستند و تنها اختلاف سلیقه سیاسی وجود دارد که شور انتخاباتی را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات باید مر قانون و اصل بی‌طرفی را باید رعایت کنند، گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد همه می‌پذیریم و در کنار هم رقابت سالم همراه با رفاقت رقم خواهیم زد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از