حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد:

اجرای پویش جلوگیری از دیابت در شاهرود

اجرای پویش جلوگیری از دیابت در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اجرای پویش دیابت و فشارخون در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: ۴۰ درصد جمعیت واجدان شرایط این طرح تاکنون مورد رصد قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حسین شیبانی در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اجلاسیه شهدای دانشجوی شاهرود امشب برگزار می‌شود، تأکید کرد: نخستین مراسم سالگرد شهید خوش‌نام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم‌زمان با اجلاسیه شهدای دانشجوی این شهرستان در مجموعه دانشگاه شامگاه سه‌شنبه، برگزار می‌شود.

 وی در دیگر بخش صحبت‌های خود ضمن اشاره به بیماری‌های واگیر فصل سرما، تأکید کرد: یکی از مکان‌های مهمی که در بحث آنفلوانزا مطرح می‌شود، مدارس است چرا که این بیماری در فضاهای جمعیتی به‌سرعت پخش می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مکاتباتی با مدارس شهرستان‌های شاهرود و میامی صورت‌گرفته و از مدیریت آموزش‌وپرورش دو شهرستان نیز درخواست داریم این مسئله را بسیار مورد اهمیت قرار دهند، ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه مانند شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و … می‌بایست در مدارس صورت گیرد.

 شیبانی با اشاره به آغاز پویش شناخت بیماری دیابت و فشارخون در شاهرود و میامی، بیان کرد: این بیماری‌ها در زمره بیماری‌هایی محسوب می‌شوند که تا قبل از زمان پیشرفت، علامت خاصی ندارند و باید اتفاقی کشف شوند و از سوی دیگر دو بیماری هستند که منشأ دیگر بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شوند و این بیماری‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در کشورمان هستند.

 وی با بیان اینکه کنترل تمام افراد بالای ۱۸ سال، تحت پوشش این پویش قرار دارند و قند و فشارخون آنها رصد می‌شود، تأکید کرد: ۴۰ هزار نفر تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مورد بررسی این پویش قرار گرفته‌اند؛ اما درخواست ما این است که ادارات دولتی در این زمینه ورود داشته باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مکاتباتی با ادارات دولتی شهرستان صورت‌گرفته تا در این طرح مشارکت داشته باشند؛ اما برخی ادارات هنوز هم کارشناسان علوم پزشکی را راه نمی‌دهند، گفت: از دستگاه‌های اداری می‌خواهیم در این طرح همکاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از