حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
هشدار نارنجی برای استان سمنان؛

احتمال تندبادهای شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها

احتمال تندبادهای شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن اعلام هشدار نارنجی برای این استان گفت احتمال ورزش تندبادهای شدید و همچنین سیلابی شدن مسیرها طی روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، کمال طاهریان به فعالیت سامانه بارشی در این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: رگبار شدید، بارش باران و تگرگ و رعدوبرق برای نیمه غربی و ارتفاعات شمال غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

 وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه بیشتر است، گفت: این بارش‌ها به‌صورت عمده برای ارتفاعات و نواحی شمالی و شمال شرق استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از مردم خواست به علت لغزندگی سطح جاده از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

 طاهریان همچنین با اشاره به‌احتمال سیلابی شدن مسیرها از مردم خواست تا در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند.

 وی همچنین عدم انجام فعالیت کوهنوردی را توصیه کرد و از عشایر نیز خواست تا در این روزها به علت وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و بارش شدید از جابه‌جایی دام‌های خود خودداری کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بر عدم توقف پارک خودروها در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و همچنین درختان فرسوده تأکید کرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اعلام هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی استان سمنان، گفت: به علت کاهش دما کشاورزان تمهیدات لازم را برای مقابله با سرمازدگی محصولات خود بیندیشند و درصورتی‌که محصولات خود را در فضای باز انباشتند حتماً آن را به انبار منتقل کنند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از