حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
امام جمعه سرخه:

اخلاق‌محور بودن، ملاک انتخاب اصلح باشد

اخلاق‌محور بودن، ملاک انتخاب اصلح باشد

امام‌جمعه سرخه گفت: اخلاق و تدین کاندیدا از ملاک‌های انتخاب اصلح در انتخابات پیش‌رو است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت »، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به مسئله مهم انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: همه ما در حال تحقیق، بررسی، کنشگری و ارزیابی راجع به نامزدهای ریاست‌جمهوری هستیم.

امام‌جمعه سرخه با بیان اینکه در روال ارزیابی کاندیدا باید مراقبت کنیم که تقوای سیاسی و رفتار اجتماعی را مدنظر قرار دهیم، افزود: خدای‌نکرده حرف بی‌اساس و سست و از روی تردید نزنیم و چیزی که مطمئن نشدیم نشر نداده و نسبت‌های ناروا و قضاوت‌های نابجا نکنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف با اشاره ملاک‌های کاندید اصلح، گفت: سخنان نامزدها را گوش داده و رعایت اخلاق و تدین در مورد آنها، ملاک اصلی و اولیه انتخاب اصلح قرار دهیم. 

وی تصریح کرد: با رعایت اخلاق و تقوا مردم را در فضای حقیقی و مجازی تشویق به حضور در این عرصه کنیم چراکه حضور پرشور در انتخابات مایه فخر جمهوری اسلامی است.

امام‌ جمعه سرخه با بیان اینکه اگر حرف حق زده شود به سرمایه جمهوری اسلامی و اعمال صالح ما اضافه خواهد شد، گفت: اگر خدای‌نکرده بداخلاقی و تخریب یکدیگر باشد قطعآ آبروی ملی تحت‌تأثیر قرار گرفته می‌شود.

به گفته امام‌ جمعه سرخه، دشمن در این انتخابات به‌شدت به فضای تخریب امید بسته است.  

اشرف افزود: بعد از شهادت شهید رئیسی هم امیدواری هم نوع کنش مردم در مورد این انتخابات متفاوت است. مردم از سال ۱۴۰۰ به بعد امید متفاوتی نسبت به بهبود شرایط دارند؛ چراکه ثمره حمایت از این شهید و برکت کار او را دیدند.

وی اظهار کرد: کسانی که وارد عرصه انتخابات شدند باید با شهید رئیسی سنجیده شوند. او را تراز خدمت و ملاک قرار دهند. 

امام‌جمعه سرخه تصریح کرد: فضا فضای متفاوتی است چراکه روال انتخابات ناگهانی و سریع در حال برگزاری است و برنامه‌ریزی‌های قبلی از سمته دشمنان و منافقین وجود نداشته به‌ همین خاطر به‌شدت به دست‌وپا افتادند که از هر ابزاری استفاده کنند و فضای کشور را غیراخلاقی کنند.

اشرف با اشاره به نفوذ دشمن در فضای مجازی، گفت: دشمن با هر ابزاری ولو با یک بازی مبهم و بی‌ارزش در فضای یک پیام‌رسان خارجی مثل تلگرام ما را رصد می‌کند می‌خواهند مردم را به پیام‌رسان‌های خارجی که آنجا عرصه فعالیت آنهاست بکشانند تا بتوانند تخریب خودشان را در انتخابات انجام دهند. 

امام‌جمعه سرخه با اشاره به مشکل آب شرب شهر سرخه، گفت: در هفته گذشته شاهد بودیم که کیفیت آب شرب شهر به‌شدت پایین آمد و در واقع کیفیت آب چاه بدون تصفیه و مردم اذیت شدند و بعد از چندین سال که پروژه آب‌رسانی اجرا شده و به نتیجه رسیده توقع مردم از کیفیت آب این نیست.

وی همچنین تصریح کرد: مشکلی که در ایستگاه اول ما که در شهرستان فیروزکوه قرار دارد و برق آن متصل شهرک صنعتی است که مشمول قانون واحدهای صنعتی کشور است و هفته‌ای چند بار قطعی برق دارد و ایستگاه از مدار خارج می‌شود و تا زمان برقراری به‌اجبار از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

اشرف با اشاره به مشکلات کارخانه کربنات سدیم گفت: این کارخانه یک کارخانه استراتژیک است و محصولاتی که تولید می‌کند مواد اولیه برای بسیاری از صنایع عمومی یا استراتژیک کشور است. 

وی ادامه داد: اگر قرار است این پروژه ملی باشد رسیدگی به آن هم باید در همان ابعاد صورت بپذیرد.

به گفته امام‌ جمعه سرخه، اگر کارخانه استراتژیک باشد باید به همان میزان حقوق و مزایای کارگرانش افزایش داشته باشد بالاخره آنها هم در معرض بعضی از آسیب‌ها هستند و گاهی دچار مشکلاتی به لحاظ سلامت جسمی می‌شوند به همین جهت حقوقی که به آنها تخصیص داده می‌شود باید متناسب با سختی کار آنها باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از