حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه میامی:

اربعین نمایشی از وحدت جهان اسلام است

اربعین نمایشی از وحدت جهان اسلام است

فرمانده سپاه ناحیه میامی گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی نه‌تنها یک حرکت مذهبی به شمار می‌رود بلکه نمایشی از وحدت جهان اسلام است.

حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و به حرمت خون شهدا هر سال مراسم پیاده‌روی اربعین باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و این کار تنها راه‌ نشان دادن حق بودن قیام عاشورا است.

فرمانده سپاه ناحیه میامی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی ما را یاد اسارت آل‌الله می‌اندازد، افزود: با وجود اسارت بازهم شهر به شهر پیام قیام امام حسین (ع) را به گوش تمام مردم رسانده شد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز نیز رسانه‌های دشمن با سانسور اجتماع میلیونی اربعین و حضور گسترده مردم ایران و عراق به دنبال پنهان‌کردن این قیام عظیم است.

محمدی با اشاره به اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر پیام عاشورا، پیام وحدت را می‌دهد، بیان کرد: در این اجتماع مشاهده می‌کنیم افرادی زیادی از کشورهای مختلف حضور دارند که نشان از وحدت است و پیام همبستگی  را به دنیا می‌دهد.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی نه‌تنها یک حرکت مذهبی است؛ بلکه نمادی از همبستگی، اتحاد و انسجام بین مسلمانان جهان به شمار می‌آید که همه بشریت را با همه سلایق دور هم جمع کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین هر روز جهانی‌تر خواهد شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی اقتدار مسلمانان به‌ویژه شیعیان در برابر دشمنان اسلام به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدی در ادامه افزود: رسالت بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی این است که ندای مظلوم مردم فلسطین و جنایاتی که در آن منطقه توسط رژیم جنایت‌کار صهیونیستی می‌شود را به گوش جهانیان رسانده شود.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات‌رسانی مواکب در عراق گفت: عده‌ای از زائران به‌عنوان خادم در مواکب مشغول به خدمات‌دهی به زوار اباعبدالله هستند که باید قدر خود را بدانند؛ چرا که در این مسیر به عاشقان سیدالشهدا (ع) خدمت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از