حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان:

ارتقاء جایگاه دوچرخه‌سواری نیازمند حمایت است

ارتقاء جایگاه دوچرخه‌سواری نیازمند حمایت است

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان گفت: خوشبختانه جایگاه ورزش دوچرخه‌سواری در استان سمنان مناسب است و استعدادهای زیادی در این رشته در سطح استان حضور دارند، اما ارتقاء جایگاه این رشته نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

محمدعلی ترحمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به شرایط مطلوب ورزش دوچرخه‌سواری در استان سمنان گفت: شرایط ورزش دوچرخه‌سواری در استان سمنان بسیار مطلوب بوده و در ارتباط با رویکردهای قهرمانی در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری طی سال‌های گذشته توفیقات خوبی حاصل شد.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان تصریح کرد: در بخش دوچرخه‌سواری کوهستان شامل رشته‌های «کراس»، «کانتری» و «دانهیل» در شهرستان‌های سمنان و شاهرود ورزشکارانی با مقامات کشوری داریم که به تیم ملی نیز دعوت شده‌اند.

وی درادامه افزود: همچنین در رشته دوچرخه‌سواری «کورسی» استعداد‌های خوبی داریم و در بخش بانوان از شهرستان دامغان یک نفر مقام اول و دوم کشور را هم‌زمان در مسابقات مختلف کسب کرده است.

ترحمی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، سرخه و مهدی‌شهر از استعداد‌ها و ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار هستیم که در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری قابل ‌توجه است و باید با رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه روزافزون این رشته ورزشی گام برداشته شود.

وی بابیان اینکه رشته دوچرخه سواری یک رشته همگانی و محبوب بین مردم است، گفت: دوچرخه‌سواری فقط یک ورزش نیست؛ بلکه امروزه به یک نوع سبک زندگی تبدیل شده و تقویت و ترویج رشته ورزشی دوچرخه‌سواری می‌تواند در حفظ سلامت جسمانی آحاد جامعه تأثیرگذار باشد.

ترحمی تقویت جایگاه استان سمنان در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری را مستلزم تقویت هم‌دلی‌های بیش‌تر دانست و افزود: خوشبختانه میل و گرایش گروه‌های سنی مختلف به رشته دوچرخه‌سواری در استان رو به افزایش است و برای ارتقاء جایگاه این ورزش باید اقدامات گسترده‌تری صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: رشته دوچرخه‌سواری از ورزش‌هایی است که هم می‌توان از جنبه همگانی و هم از جنبه قهرمانی آن را مورد توجه قرار داد، زیرا سمنان استانی چهارفصل است که با برخورداری از کویر، کوهستان و جاده‌های مناسب می‌تواند پرچم‌دار این رشته ورزشی باشد.

ترحمی ابراز کرد: تعداد ورزشکاران حرفه‌ای در سطح استان سمنان حدود ۳۰ نفر بوده و در بخش همگانی حدوداً 2 هزار و ۵۰۰ نفر هستند که در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری فعالیت دارد و ۱۰ مربی حرفه‌ای در رشته دوچرخه‌سواری استان سمنان فعالیت دارند.

وی با بیان تعداد داوران رشته دوچرخه‌سواری در استان سمنان گفت: تعداد داوران حرفه‌ای رسمی پنج نفر بوده و در این میان داوران غیررسمی نیز حضور دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از