حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
استاندار سمنان عنوان کرد:

ارتقاء جایگاه مشارکت انتخاباتی سمنان به رتبه دوزادهم

ارتقاء جایگاه مشارکت انتخاباتی سمنان به رتبه دوزادهم

استاندار سمنان گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده در این دوره از انتخابات مشارکت افزایش و استان سمنان در جایگاه دوازدهم کشوری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سید محمدرضا هاشمی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، گفت: سمنان استانی است که رهبر معظم انقلاب از مردم آن به نیکی یاد فرموده و گفته‌اند مردم این دیار مرد میدان هستند. 

وی با اشاره به راهبردهای چهارگانه‌ای که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال برای انتخابات بیان کردند، گفت: این راهبردهای چهارگانه که شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت بود را ما در استان سمنان اولویت کاری خود قرار دادیم. 

وی با اشاره به راهبردهای چهارگانه‌ای که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال برای انتخابات بیان کردند، گفت: این راهبردهای چهارگانه که شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت بود را ما در استان سمنان اولویت کاری خود قرار دادیم. 

استاندار سمنان با اشاره به وسعت جغرافیایی این استان و تردد میلیونی مسافران به‌صورت سالانه از محورهای مواصلاتی آن و همچنین نزدیکی به پایتخت و هم‌جواری با استان‌های خراسان و مازندران و... گفت: خوشبختانه انتخابات 11 اسفندماه با تلاش های انجام شده از سوی اعضای شورای تأمین، کمیته امنیتی فراجا، سپاه، بسیج، اداره کل اطلاعات و حمایت دستگاه قضایی در استان سمنان در امنیت کامل برگزار شد

. هاشمی با اشاره به راهبرد دوم؛ یعنی سلامت انتخابات نیز گفت: رهبر معظم انقلاب بر اصل مهم بی‌طرفی تأکید داشتند که خوشبختانه این موضوع نیز در استان سمنان از سوی برگزارکنندگان و دیگر عوامل اجرایی به طور کامل رعایت شد و کوچک‌ترین گزارشی مبنی بر تخلف از قانون نداشتیم.

 وی به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه عوامل اجرایی انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ هزار نفر در حوزه‌های اجرایی، نظارت و امنیت، امر انتخابات را در استان سمنان به‌پیش بردند، گفت: برای 700 نفر از کاربران کامپیوتر آموزش‌های لازم انجام شد.

استاندار سمنان به راهبرد چهارم یعنی رقابت اشاره کرد و گفت: ضمن قدردانی از نامزدهای انتخابات و طرف‌داران آنها در سراسر استان باید بگویم قانون و اخلاق انتخاباتی از سوی طرف‌داران کاندیداها به طور کامل رعایت شد. 

هاشمی با اشاره به اینکه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان سمنان از حیث مشارکت مردم در انتخابات هفدهمین استان کشور بود، گفت: استان سمنان در بسیاری از شاخص‌ها از جمله صنعت و معدن و دیگر حوزه‌ها در کشور از جمله استان‌های شاخص محسوب می‌شود و بر همین اساس نیز برای افزایش مشارکت مردم اقدامات گسترده‌ای انجام شد که یکی از آنها تشکیل ستاد جهاد تبیین بود و در همین راستا 120 گروه و قشر را احصا کردیم و برای تک تک این اقشار و گروه ها جلسات تبیینی برگزار شد.

 وی گفت: علاوه بر جلسات تبیینی اقدامات دیگری نیز در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام شد که از جمله آنها دیدارهای چهره‌به‌چهره و همچنین اجرای طرح همیار مشارکت و توزیع 85 هزار کارت همیار مشارکت از سوی آموزش و پرورش و توزیع آن بین دانش آموزان سراسر استان و برگزاری جلسات با رأی اولی‌ها در مدارس بود که همگی اینها منجر به افزایش مشارکت مردم استان سمنان در این دوره از انتخابات بود.

 استاندار سمنان بیان کرد: استان سمنان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حیث مشارکت مردم در انتخابات در رتبه 17 کشور بوده که خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده در این دوره مشارکت افزایش و استان سمنان در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. 

هاشمی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات 11 اسفندماه به میزان 60/47 درصد بوده است، گفت: مشارکت مردم استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه نیز بدین شرح است که در حوزه شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه میزان مشارکت 2/41 درصد، در حوزه شهرستان های شاهرود و میامی 8/58 درصد، در حوزه شهرستان دامغان 4/52 درصد و در حوزه شهرستان گرمسار نیز 9/48 درصد بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: از حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه عباس گلرو، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، احمد عجم، در حوزه انتخابیه دامغان، علی‌اکبر علیزاده و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز یاسر عربی توانستند به‌عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم راه یافتند.

استاندار سمنان افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز آیت‌الله میرباقری با ۹۱.۵ درصد، منتخب مردم استان سمنان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از