حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
با رویکرد تبیینی؛

اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور در سمنان برگزار می‌شود

اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور در استان سمنان برگزار می‌شود، گفت: رویکرد تبیینی در اردوهای امسال مدنظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگي اردوی راهیان نور دانش‌آموزی گفت: اردوی راهیان نور، فرصتی مغتنم، بی‌بدیل و استثنایی است تا تأثیر مثبتی روی فرهنگ دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه برجای بگذارد.

 


وی با اشاره به اجراي طرح مدارس در مسير تحول افزود: در اين طرح تربيت بصری دانش‌آموزان موردنظر است و راهيان نور مصداق اصلی اين طرح است.

 


مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه موضوع شهيد و شهادت مربوط به دوران دفاع مقدس نيست و الان هم در زمينه امنيت و سلامت شاهد هستيم گفت: رمز بالندگي و پايندگی نظام جمهوری اسلامی شهادت است.

 


وزیری با بیان اینکه شهادت هم منبعث از ولايت‌پذیری است؛ اضافه کرد: بنابراين ملت‌هاي كه فاقد شهادت هستند آينده‌ای برای آنان متصور نيست.

 


وی افزود: يكی از ابتكارات خوب نظام و سپاه در پاسداشت دستاوردهای دفاع مقدس، اردوی راهيان نور است و سرزمين راهيان نور در واقع سرزمين حقانيت و شهادت و مظلوميت است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اضافه كرد: در هشت سال دفاع مقدس بيش از ۲۱۳ هزار شهيد كه سن آنها بين ۱۶ تا ۲۰ سال است تقديم نظام شد و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور، وجود دارد كه از این تعداد ۶۲۱ شهید دانش‌آموز از استان سمنان هستند.

 

مديركل آموزش‌وپرورش گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی مجموعه‌های سپاه، بسیج و آموزش‌وپرورش مثل همیشه در زمینه ارتقا و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندتری برداشته شود.


اعزام دو هزار نفر به اردوی راهیان‌نور در سال گذشته

فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه استان سمنان نیز گفت: همه ما اعتقاد راسخ داريم جايی كه تربیت‌ساز است و محتوای غنی دارد راهيان نور است.


خالقيان تصریح کرد: با عنايت به برگزاری كنگره سه هزار شهيد استان، اعزام‌ها کاروان‌های راهیان نور به كنگره پيوست خواهد خورد.

 


وی گفت: در طرح مدرسه تا مدرسه در قرارگاه امام حسن عسكری (ع)، متولی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهيان نور به آموزش‌وپرورش سپرده شده و اردوگاه سپاه مسئوليت دانش‌آموزان را برای برنامه‌های فرهنگی و تربيتی عهده‌دار است.

 


مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه استان سمنان نیز درباره اعزام اردوی راهیان نور در سال گذشته گفت: در مجموع سال گذشته تعداد ۲ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

 


حیدر عربی با اشاره به برنامه‌های امسال برای اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی کشور گفت: امسال ۲ هزار ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر و همچینن یک هزار فرهنگی به مناطق غرب و جنوب اعزام می‌شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از