حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

مردم سمنان به جناح‌های سیاسی رأی ندادند

مردم سمنان به جناح‌های سیاسی رأی ندادند

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:مردم استان سمنان نشان دادند که آنها فارغ از هر جناح‌بندی سیاسی ملاک انتخاب خود را شایسته‌سالاری و اصلح‌گزینی قرار داده‌اند.

سید محمدحسن موسویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در تحلیل نوع گزینش و انتخاب مردم استان سمنان در حوزه‌های انتخابیه مربوطه گفت: نوع گزینش مردم استان سمنان نشان می‌دهد که آنها فارغ از هر جناح‌بندی سیاسی ملاک انتخاب خود را شایسته‌سالاری و اصلح گزینی و خدمت‌رسانی نامزد مربوطه را مدنظر قرار داده‌اند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: در شهرستان گرمسار یاسر عربی به دلیل رضایتمندی مردم گرمسار از عملکرد وی در شورای شهر و خدمت‌رسانی به مردم این شهر منتخب آنها شد و این موضع نشان می‌دهد که گفتمان مردم این شهر فراتر از جناح‌بندی‌های سیاسی است.

موسوی خاطرنشان کرد: مردم حوزه انتخابیه گرمسار و رادان از انتخاب‌های قبلی خود تجربیات تلخی داشتند؛ اما بازهم به امید تحول و با یک انتخاب اصلح به میدان آمدند و مشارکت حداکثری را رقم زدند.

وی همچنین ابراز کرد: در حوزه انتخابیه سمنان و مهدی‌شهر و سرخه نیز مردم با انتخاب مجدد عباس گلرو نشان دادند که از خدمت‌رسانی وی در حوزه انتخابیه راضی و قصد دارند او را دوباره در بوته  خدمت‌رسانی محک بزنند.

بنا به گفته موسوی مردم در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی از عملکرد علی اصغرخانی چندان رضایت نداشتند و به همین خاطر با انتخاب احمد عجم قصد تحول در حوزه انتخابیه خود را داشتند.

موسوی خاطرنشان کرد: آرای این دوره از انتخابات مردم استان سمنان نشان می‌دهد آنها فارغ از سلایق سیاسی نامزدها، بعد خدمت‌رسانی را مدنظر داشتند و رأی آنها انقلابی و در راستای حفظ انقلاب اسلامی بوده است و ملاک انتخاب آنها سنجش عملکرد و بررسی کارنامه آنها در پست‌های قبلی بوده است.

وی در توضیح میزان آرای باطله که نسبت به ادوار قبلی نکته قابل‌تأمل انتخابات امسال بود نیز تصریح کرد: افزایش میزان آرای سفید نشان‌دهنده آن است که مردمی که پای صندوق‌های رأی حاضر شدند به‌نظام و انقلاب اسلامی وفادار هستند؛ اما به دلیلی عدم رضایت از عملکرد مسئولین نسبت به انتخاب فرد مجدد بی‌اعتماد شدند که باید  این مهم مدنظر نامزدها قرار گیرد  تا در فرایند خدمت‌رسانی گام‌های استوارتری را در این دوره از مجلس شورای اسلامی بردارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از