حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مدیرکل انتقال‌ خون استان سمنان خبر داد:

استقبال کمرنگ بانوان سمنانی از اهدای خون

استقبال کمرنگ بانوان سمنانی از اهدای خون

مدیرکل انتقال‌ خون استان سمنان گفت: با وجود آنکه اهدای خون در ایام محرم و صفر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی داشته، اما مشارکت بانوان کاهش یافته است.

محسن طاهریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از اجرای پویش نذر خون در سطح استان سمنان هم‌زمان با ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: ایام عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) فرصتی برای تبیین ارزش‌های دینی است به همین خاطر پویش نذر خون هر ساله به تأسی از درس ایثار و گذشت مکتب امام حسین (ع) انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان افزود: در پویش نذر خون امسال 6 هزار و 222 نفر به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه‌کننده 5 هزار و 421 نفر موفق به اهدای خون شدند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه استقبال از پویش نذر خون امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی داشته است، افزود: از اهداکنندگان خون در پویش نذر خون سال جاری 356 نفر را بانوان و 5 هزار و 65 نفر را آقایان تشکیل دادند.

طاهریان با انتقاد از حضور کمرنگ بانوان در امر اهدای خون ابراز کرد: متأسفانه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حضور بانوان رشد منفی داشته و 30 نفر کم‌تر شده است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی از لحاظ ذخایر خونی وجود ندارد، افزود: انتظار می‌رود هم‌استانی‌ها با توجه‌ به قرارگیری در ایام پایانی تعطیلات و افزایش پیک مسافرت‌ها و احتمال بروز حوادث جاده‌ای و تصادفات در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت کنند تا با کمبود ذخایر خونی مواجه نشویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از