حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/13 شمسی | 2024/10/04 میلادی
عوارض اسهال در کودکان خطرناک است
متخصص کودکان و نوزادان در گفتگو با مرآت:

عوارض اسهال در کودکان خطرناک است

متخصص کودکان گفت: اسهال در کودکان و نوزادان می‌تواند منجر به از دست‌دادن بیش از حد مایعات بدن شده و بی‌توجهی به آن عوارض جدی دارد.

عباس ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اینکه نوزادان و کودکان به مراقبت بیش‌تری در برابر بیماری‌ها نیاز دارند، گفت: کودکان به علت ضعیف‌بودن سیستم ایمنی بدنشان بیش‌تر درگیر انواع ویروس هستند، پس والدین باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

متخصص کودکان با اشاره به درگیرشدن نوزادان به اسهال اظهار کرد: اگر اسهال بیش از دو روز ادامه پیدا کند نوزاد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه اسهال موجب کم‌آبی نوزادان می‌شود، افزود: کودکانی که برای سه یا چهار روز متوالی بیرون‌روی دارند و به‌اندازه کافی مایعات مصرف نمی‌کنند، دچار علائم هشداردهنده می‌شوند که لازم است توسط متخصص مورد ارزیابی قرار گیرند.

به گفته ذوالفقاری، کم‌آبی شدید در کودکان خطرناک است؛ چرا که با توجه به حساس‌بودن بدن نوزادان و کودکان خردسال، کم‌آبی می‌تواند اثرات منفی روی سلامت کودک داشته باشد و باعث افت قند و ایجاد تشنج و آسیب به مغز شود و والدین باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند که کودکان درگیر این بیماری‌ها نشوند.

این متخصص کودکان همچنین تصریح کرد: اسهال کودکان شاید به علت دندان‌درآوردن باشد که هیچ علائم دیگری ندارند و معمولاً بعد از چند روز بهبود می‌یابد.

وی در توصیه‌ای به والدین ابراز کرد: هرگونه مشکل غیرطبیعی از جمله اسهال خونی، استفراغ و... در نوزادان و کودکان خود مشاهده کردند، حتماً باید به پزشک مراجعه کرده و فرزندشان را تحت درمان قرار دهند.

ذوالفقاری در خصوص تغذیه کودکان و نوزادان در این دوره بیماری بیان کرد: کودکانی که دچار بیرون‌روی هستند، روده آن‌ها ملتهب می‌شود پس مواد غذایی اعم از موز، سیب‌زمینی پخته، نان سفید، آب‌هویج، برنج سفید، ماست، کته و... برای آن‌ها، مفید است.

این متخصص کودکان همچنین خاطرنشان کرد: اسهال نوزادان موجب کم‌آبی بدن است که با تغذیه توسط شیر مادر بهبود خواهد یافت، پس شیردهی باید زیادتر صورت گیرد تا نوزاد دچار کم‌آبی نشود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از