حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خبر داد:

اعزام دانش‌آموزان به اردوهای «راهیان پیشرفت»

اعزام دانش‌آموزان به اردوهای «راهیان پیشرفت»

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد شرایط اعزام دانش‌آموزان سایر مدارس در سراسر استان سمنان به اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری‌محبوب با تأکید بر لزوم معرفی هر چه بیشتر دستاوردهای کشور به نوجوانان و جوانان گفت: نخستین گروه از دانش‌آموزان استان سمنان به اردوهای «راهیان پیشرفت» اعزام شدند و این اعزام‌ها استمرار دارد.

 

وزیری‌محبوب اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بازدید از نمایشگاه هوا و فضا و دستاوردهای نیروی هوایی کاشان و نطنز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده این رویداد مهم فرهنگی برای دانش‌آموزان استان سمنان است که از مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی آغاز شده و این روند برای دانش‌آموزان دیگر مدارس این استان ادامه خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این اردوها در مرحله نخست به‌صورت دوروزه برنامه‌ریزی‌ شده است، عنوان کرد: نخستین مرحله از این اعزام‌ها ویژه دانش‌آموزان دختر پایه دهم تحصیلی روز گذشته صورت گرفت و گروهی از دانش‌آموزان پسر پایه دهم نیز در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم شهریورماه به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد شرایط اعزام دانش‌آموزان سایر مدارس در سراسر استان سمنان به اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد.

 

وزیری محبوب با اشاره به مهم‌ترین اهداف از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در استان سمنان افزود: اردوهای راهیان پیشرفت نورانی که با محوریت مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی برگزار می‌شود، به دنبال تقویت و تعمیق رویکردهای تربیتی، افزایش امیدآفرینی و خودباوری باتکیه‌بر سرمایه و توان داخلی و تقویت هویت ملی و انقلابی در نسل جوان در میان دانش‌آموزان نخبه علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری است.

 

وی اردوهای راهیان پیشرفت نورانی را فعالیت ویژه‌ای برای بیان دستاوردهای ۴۴ساله انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان دانست و گفت: این اردوها باهدف آشنایی با دستاوردهای علمی، صنعتی و دفاعی کشور در راستای جهاد تبیین و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان و خلاقیت‌های دانش‌آموزان مستعد اثرگذاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی آغاز شده است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه امروز نوجوانان و جوانان غیور ایران باید با دانش‌افزایی علمی و توانمندسازی اندیشه‌های دینی و هویتی خود در راستای شکوه و عظمت آینده ایران اسلامی همت گمارند، خاطرنشان کرد: پیشرفت ایران اسلامی در گرو موفقیت و کارآمدی دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور است و شناخت و آگاهی از دستاوردهای علمی، تجهیزاتی، نظامی و هسته‌ای در اردوی راهیان پیشرفت نورانی می‌تواند منشأ برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف این آینده‌سازان ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف آنان باشد.

 

 تسنیم

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از