حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی

افتتاح اردوهای رزمی و فرهنگی نسل‌سلیمانی در شهمیرزاد

افتتاح اردوهای رزمی و فرهنگی نسل‌سلیمانی در شهمیرزاد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان از افتتاح اردوهای رزمی و فرهنگی با عنوان «نسل سلیمانی» در اردوگاه فرهنگی تفریحی شهید کلاهدوز شهمیرزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» مجتبی لطفی یکی از رویکردهای سازمان بسیج دانش‌آموزی را ایجاد و تقویت روحیه نشاط و امید در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: در همین راستا تدریس درس آمادگی دفاعی یکی از ظرفیت‌هایی که توسط دو مجموعه سپاه و آموزش و پرورش در مدارس اجرایی می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان گفت: این درس در دو پایه نهم و دهم در رشته‌های نظری و یا دوازدهم در رشته‌های هنرستانی تدریس می‌شود و دارای کارگاه‌های عملی با موضوعات پدافند غیرعامل، امداد و نجات، خود امدادی و... است که در سال‌های گذشته این کارگاه‌ها در مدارس انجام شده است.

 

لطفی ادامه داد: اما به جهت هویت‌بخشی بیشتر به این درس با پیگیری‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی و همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها امسال این کارگاه‌ها با ۱۵ هزار نفر اردو ویژه دانش‌آموزان درس آمادگی دفاعی در خارج از مدارس و در اردوگاه‌های مشخص شده در هر شهرستان انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر سرفصل‌های مشخص شده بازی‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و نماز جماعت برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است، گفت: امیدواریم این برنامه در سال‌های آینده نیز در اردوگاه‌های استان سمنان اجرایی شود.

 

منبع: خبرگزاری بسیج

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از