حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه خبر داد:

افزایش داروخانه‌ها در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی

افزایش داروخانه‌ها در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از صدور مجوز چهار داروخانه جدید در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حمیدرضا حافظی با اشاره به فعالیت داروخانه‌ها در سطح شهر گفت: هیچ مشکلی برای اعطای مجوز به متقاضیان راه‌اندازی داروخانه در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه وجود ندارد.

 

وی از راه‌اندازی یک داروخانه جدید شبانه‌روزی در شهر سمنان و یک داروخانه شبانه‌روزی در شهر مهدی‌شهر خبر داد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی و دسترسی مطلوب مردم به داروخانه‌ها در تمامی ساعات شبانه‌روز یکی از اهداف مهم معاونت غذا و داروی دانشگاه است.

 

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: باتوجه‌به جمعیت منطقه شمالی شهر سمنان، عدم ارائه خدمت توسط داروخانه شبانه‌روزی در این منطقه و وجود ساختمان پزشکان و حضور تعداد زیادی از پزشکان در این منطقه؛ مجوز راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در ساختمان بوعلی سمنان از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه صادر و این داروخانه راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد: در دو سال اخیر تاکنون دو داروخانه شبانه‌روزی جدید در شهرهای سمنان و مهدی‌شهر راه‌اندازی شدند و همچنین در شهرستان دامغان نیز دو مجوز راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی از سوی این معاونت صادر شده ولی تاکنون خود متقاضیان اقدامی در خصوص معرفی مسئول فنی و شروع بهره‌برداری نداشته‌اند و فعلاً این داروخانه‌ها راه‌اندازی نشده است.

 

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه از سوی شهرستان گرمسار هیچ درخواستی جهت صدور مجوز داروخانه شبانه‌روزی نداشتیم، خاطرنشان کرد: هیچ مانعی برای صدور مجوز داروخانه شبانه‌روزی در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه وجود ندارد.

 

وی ضمن استقبال از راه‌اندازی داروخانه‌های جدید در شهرهای مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اضافه کرد:  با صدور مجوزها برای تأسیس داروخانه‌های شبانه‌روزی، مردم عزیز استان در تمامی مناطق، بیش‌ازپیش دسترسی آسان به دارو در تمامی ساعات شبانه‌روز خواهند داشت.

 

خبرگزاری ایسنا

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از