حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

اقامت گردشگران خارجی در سمنان افزایش‌ یافت

اقامت گردشگران خارجی در سمنان افزایش‌ یافت

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ورود گردشگران خارجی به استان سمنان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مهدی قاسمی از افزایش ورود گردشگران خارجی به استان سمنان خبر داد و گفت: 7 هزار و ۳۱۱ گردشگر خارجی سال ۱۴۰۲ با سفر و اقامت در استان سمنان از جاذبه‌های این دیار دیدن کردند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌ها  4 هزار و ۷۱۶ گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان اقامت داشتند که در ۱۴۰۲ اقامت گردشگران خارجی در دارالمرحمه سمنان نزدیک به دو برابر شد.

به گفته قاسمی، گردشگران خارجی نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان سمنان دارند و آمارها نشان‌دهنده افزایش ورود و اقامت گردشگران خارجی در استان سمنان نسبت به سال‌های گذشته است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: ۱۹۹ هزار و ۵۳۱ گردشگر داخلی در سال ۱۴۰۲ و ۱۸۲ هزار و ۱۲۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان اقامت داشتند.

قاسمی افزود: برآیند بررسی‌ها نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی اقامت گردشگر داخلی در استان سمنان طی سال گذشته در مقایسه با  سال  قبل از آن است.

وی، قرارگیری استان سمنان در مسیر زائران امام هشتم (ع) و قرارداشتن حرم مطهر برادر امام رضا (ع) در سمنان را از ظرفیت‌های مذهبی این استان برشمرد و اضافه کرد: همراهی بخش‌های مختلف در شکوفایی و رونق گردشگری در این استان مؤثر است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان دارای ۳۴۷ زیرساخت گردشگری در بخش‌های مختلف اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدماتی است که این زیرساخت‌ها منجر به اشتغال‌زایی برای افراد شده است.

منبع:خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از