حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
معاون استاندار سمنان خبر داد:

الحاق زمین برای ساخت مسکن ویلایی در سمنان

الحاق زمین برای ساخت مسکن ویلایی در سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان از الحاق زمین به شهرهای بزرگ استان برای تأمین زمین ساخت خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ محمد حمیدی، درباره نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت تأمین زمین، گفت: با توجه به اینکه در شهرهای بزرگ استان تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی قدری مشکل است تدابیری در شورای مسکن استان اندیشیده شده است.

 

وی افزود: در شهرهای شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار مجموعاً ۱۵۰ هکتار الحاق محدوده به روستاهای داخل حریم شهرها صورت گرفته است که بیشترین این اراضی در شهر گرمسار بوده است.

 

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه این اقدام سبب می‌شود تا سرریز جمعیت شهری را در روستاهای داخل حریم و روستاهای همجوار داشته باشیم، تاکید کرد: این اراضی مقرر شده تا به صورت ویلایی واگذار و در قالب نهضت ملی مسکن ساخته شود.

 

حمیدی با بیان اینکه این امر در شورای مسکن استان سمنان مصوب شده است، گفت: احداث شهرک‌های مصنوعی در جوار شهرهای بزرگ استان سمنان دیگر موضوعی است که در شورای مسکن استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان و شرق استان موظف شدند که این طرح را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند، تاکید کرد: این طرح نیز در صورت اجرا می‌تواند بخشی از زمین مورد نیاز ما در زمینه نهضت ملی مسکن را تأمین کند.

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از