حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه شهرستان سرخه:

امام رضا(ع) متعلق به تمام ادیان است

امام رضا(ع) متعلق به تمام ادیان است

امام جمعه شهرستان سرخه گفت: این باور غلطی است که ارادت به اهل‌بیت مخصوص شیعیان است، بلکه تمام مسلمانان جهان چه شیعه و سنی و حتی ادیان دیگر به امام رئوف علاقه‌مند هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به معنای والای کرامت گفت: کرامت در رفتار به معنای آن است که هر چیز باید در حد نهایت و کامل خودش  بدون کوچک‌ترین ایراد و نقصی انجام گیرد و خداوند متعال هم انسان را مورد تکریم خود قرار داده؛ یعنی تمام لطف خود را شامل حال انسان کرده است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال اهل‌بیت را به‌عنوان جانشینان خود در زمین قرارداده و از اخلاق الهی خود در وجود آنها نیز دمیده است و این قاعده تکریم در اخلاق اهل‌بیت نیز در برخورد با انسان‌های عادی به‌وضوح قابل ‌ملاحظه است.

اشرف با اشاره به دعای ماه رجب و مناجات بندگان با خداوند متعال توضیح داد: در این دعا به خداوند متعال می گوییم تو کسی هستی که به کسانی که از تو بخواهند و حتی به کسانی که تو را نشناسند و از تو نخواهند از باب رحمت و بزرگواری و کرامت به همه آنها  عطا می‌کنی و می‌بخشی و این اخلاق در وجود مقدس ائمه اطهار نیز نهادینه شده است.

امام جمعه سرخه با اشاره به وجود پربرکت امام رضا (ع)، امام رئوف و مهربان در ایران اسلامی بیان کرد: نعمت وجود امام رضا (ع) موهبتی است که خداوند شامل حال ما ایرانیان کرده است و باید مردم ایران قدردان وجود این امام رئوف بوده و از نعمت برکت وجود ایشان بهره‌مند شوند.

وی در مورد اظهار ارادت ادیان دیگرعلی‌الخصوص اهل‌تسنن به امام رضا (ع) گفت: اساساً یک باور اشتباهی بین عموم شیعیان مبنی بر اینکه ارادت اهل‌بیت مخصوص آنها است وجود دارد، درحالی‌که محبت اهل‌بیت بین تمامی مسلمانان چه شیعه و سنی نهادینه شده مگر ناصبی‌ها مانند وهابی‌ها و یا داعش که گروهک‌های انحرافی و منحط بوده و بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از