حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان:

شرایط امروز غزه تداعی‌گر واقعه عاشوراست

شرایط امروز غزه تداعی‌گر واقعه عاشوراست

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان گفت: امروز جنایات و ظلمی که در حق مردم مسلمان غزه در حال وقع است تداعی کننده فاجعه عاشورا است.

ابراهیم حیدری‌لقب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) حرکتی برای زنده نگه‌داشتن اسلام بود، گفت: سیدالشهدا (ع) در این مسیر تمام هستی و مال و جان خود را فدا کردند و پس از ایشان حضرت زینب مسیر بصیرت‌افزایی نسبت به اسلام را ادامه دادند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان افزود: پیاده‌روی اربعین فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین (ع) و خاندان ایشان است و همچنین این حرکت عظیم عبادی و سیاسی سبب بیداری افکار جهانیان نسبت به حقایق واقعه عاشورا و معرفی اسلام خواهد شد.

بنا به گفته حیدری‌لقب برای کسانی که حتی با اسلام بیگانه هستند این سیل خروشان جمعیت در پیاده‌روی اربعین سؤال‌برانگیز خواهد شد که واقعه کربلا چه حادثه عظیمی بوده که بعد از گذشت 1400 سال این‌گونه مسلمانان عزاداری می‌کنند؟

این مقام مسئول ابراز کرد: مسیر سیدالشهدا (ع)  و حرکت اربعین به ظهور منجی عالم بشریت ختم خواهد شد و اگرچه دشمنان با ایجاد شبهه و تبلیغ فرقه‌های ضاله و اربعین‌هراسی به‌دنبال دورکردن مسلمانان و تحریف این اجتماع عظیم هستند؛ اما باید هوشیار بود.

حیدری‌لقب ابراز کرد: دشمنان با ترفندها و تبلیغات سوء خود قصد دارند این فضا را به نفع خود مصادره کرده و موجب پراکندگی مسلمانان از این اجتماع شده و یا اینکه بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند و در این میان وظیفه شیعیان و مسلمانان تبلیغ اتحاد شیعه و سنی و جلوگیری از واگرایی‌ها است.

بنا به گفته وی، خاستگاه این حرکت عظیم مقابله با ظلم است و امروز در غزه و فلسطین جنایاتی تداعی‌کننده واقعه عاشورا در حال رخ‌دادن است و می‌بایست مسلمانان در این مسیر پرچم عدالت‌خواهی و پایان این جنایات را بلند کنند تا این صدای رسا به گوش عالم برسد.

حیدری‌لقب ابراز کرد: پیام امام حسین (ع)  در واقعه عاشورا «هیهات من الذله» و دوری‌جستن از ذلت و خواری مسلمان بود و امروز باید  برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی در حق مردم مظلوم غزه به پا خیزیم.

وی در نهایت با اشاره به رسالت عظیم بانوان در واقعه عاشورا تصریح کرد: تبیین نهضت امام حسین (ع) توسط حضرت زینب سلام‌الله‌علیها انجام گرفت و امروز نیز وظیفه زنان ما به تأسی از حضرت زینب حفظ حیاء و عفاف در جامعه و هدایت همسر و فرزندان در مسیر اسلام است تا دشمنان نتوانند اهداف  شوم خود را به  سرانجام برسانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از