حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
نایب رئیس فدراسیون ووشو مطرح کرد:

امید مدال‌آوری در بازی‌های هانگژو چین

امید مدال‌آوری در بازی‌های هانگژو چین

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو گفت: «دنیا آقایی» کوراش‌کار استان سمنان، با مدال‌آوری در مسابقات ملی و بین‌المللی، از سرآمدان و افتخارآفرینان ورزش بانوان و امید مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی هانگژو چین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ زهرا ناطقی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه حضور در مجمع انتخابات رئیس هیئت ووشو استان سمنان، گفت: دنیا آقایی ووشوکار استان سمنان از جمله بانوان نماینده ایران در مسابقات نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۲۳ در شهر هانگژو چین است و امید می‌رود برای کشور مدال‌آوری کند.

 

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو، ضمن آرزوی موفقیت برای ورزشکاران نماینده ایران در مسابقات ۲۰۲۳ هانگژو چین، افزود: آقایی برگ برنده‌ ایران در رشته ووشو در این مسابقات است.

 

وی با اشاره به وجود سه خانه ووشو در استان سمنان، بیان کرد: این استان باتوجه‌به زیرساخت‌ها و برخورداری از قهرمانان ملی و بین‌المللی، ظرفیتی ارزشمند برای قهرمان‌پروری است.

 

ناطقی گفت: قهرمان‌پروری در رشته ووشو باتوجه‌به زیرساخت‌های موجود در استان سمنان موردتوجه ویژه قرار گیرد.

 

کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۵، کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در بیروت ۲۰۰۶، کسب مقام پنجم مسابقات آسیایی جوانان در چین ۲۰۰۷، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و تاجیکستان و کسب رنکینگ در فدراسیون جهانی بخشی از افتخارات آقایی ورزشکار شاهرودی از استان سمنان است.

 

گفتنی است؛ نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۸ شهریور تا ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود. همچنین ۷۰۰ ورزشکار ووشو سازمان‌یافته در استان سمنان پیش از شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌ها فعال بودند و اکنون این تعداد کاهش‌یافته است. کوراش زیر مجموعه رشته ورزشی جودو از سال ۱۳۹۸ طی ابلاغی به رشته ووشو پیوست.

 

ایرنا

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از