حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
پس از 15 سال؛

بارندگی در رضوان استان سمنان رکورد شکست

بارندگی در رضوان استان سمنان رکورد شکست

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ثبت بارش ۱۱۸.۰۶ میلی‌متری باران در ایستگاه هواشناسی رضوان از توابع شهرستان میامی، گفت: این میزان بارندگی رکورد ۱۵ساله را در این منطقه شکست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ایرج مصطفوی روز چهارشنبه گفت: پیرو هشدار نارنجی شماره ۱۷ دیروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ مبنی بر پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان، باران گاهی رگبار و رعدوبرق در شب گذشته بارندگی شدید و جاری‌شدن سیل در شهر رضوان بخش کال پوش میامی خساراتی بر ساختمان‌های مسکونی و اداری وارد کرد.

 

وی یادآور شد: شهرستان میامی در ایستگاه هواشناسی رضوان با ثبت ۱۱۸/۰۶ میلیمتر باران رکورددار بارش در شبانه‌روز گذشته و بیشترین بارش در ۱۵ سال اخیر در این ایستگاه هواشناسی شد.

 

وی بیان کرد که بیشترین بارش در ایستگاه هواشناسی رضوان تا پیش‌ازاین مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۱۰۱/۰۵ میلیمتر بود.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: پس از رضوان، بیشترین باران شب گذشته از ایستگاه‌های حسین‌آباد کالپوش با ۱۱۲، نردین با ۳۵، حق الخواجه با ۲۶ و ملاده با ۱۴ میلیمتر گزارش شد.

 

مصطفوی اضافه کرد: هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بود و امروز شدت بارش‌ها و ناپایداری جوی در نواحی شمالی، شمال شرق و مناطق کوهستانی با شدت بیشتری دور از انتظار نیست.

 

خسارت‌های ناشی از بارندگی سیل‌آسا در شرق استان سمنان

طبق اعلام مسئولان استان، سیل به ۱۹ روستای شهرستان میامی در شرق استان سمنان خساراتی وارد کرد و یک خانم ۴۰ساله نیز مفقود شده است.

 

هواشناسی اعلام کرده بود که احتمال آب‌گرفتگی و جاری‌شدن رواناب نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، مه‌گرفتگی، کاهش دید و احتمال خسارات ناشی از وزش باد، اختلال در سفرهای بین‌شهری و گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه و سازه‌های موقت و شکستن درختان، در این مدت وجود دارد.

 

همچنین خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها مهم‌ترین توصیه‌های هواشناسی برای روزهای پایان هفته جاری است.

 

در پی وقوع سیل در بخش کال پوش در شهرستان میامی نشست مدیریت بحران به ریاست سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در ساعت سه بامداد امروز در بخشداری کالپوش برگزار شد. در این نشست فرماندار میامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر، فرماندهان نظامی و انتظامی به همراه مسئولان شهرستان میامی حضور داشتند. ‌

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از