حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
با توجه به تأمین نهاده‌های دامی؛

بازار مرغ و گوشت متعادل است

بازار مرغ و گوشت متعادل است

خوشبختانه با توجه به تلاش دولت سیزدهم در جهت تأمین نهاده‌های دامی خبری از افزایش قیمت‌ها نیست و بازار روند تعادلی دارد.

قاسم ویژه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص وضعیت عرضه گوشت و مرغ  در بازار با توجه به شروع ماه‌های گرم سال گفت: در حال حاضر بازار مرغ، بازار ثابتی است و قیمت مرغ آزاد از مرغ دولتی کمتر است.

رئیس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان در ادامه افزود: با وجود آنکه مرغداران از روند فعلی قیمت مرغ و تخم‌مرغ متضرر می‌شوند؛ اما بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و همچنان قیمت‌ها ثابت هستند.

بنا به گفته ویژه، قیمت هر کیلو مرغ آزاد 50 هزار تومان و مرغ زنده دولتی جلوی درب مرغداری حدود 58 هزار تومان است که نسبت به قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران یعنی 65 هزار تومان آنها متضرر هم می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌ کننده حدود 40 هزار تومان است که می‌بایست با فراهم‌ شدن زمینه صادرات و افزایش  قیمت تخم‌مرغ امکان جبران خسارت مرغداران فراهم شود.

ویژه بیان کرد: اصولاً بازار تابستان به سمت افزایش قیمت مرغ در حرکت است؛ اما امسال با توجه به تأمین نهادهای دامی این معضل تا حد زیادی جبران شده است.

بنا به گفته رئیس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان، قیمت هر کیلو گوشت گرم گوسفندی 620 و گوشت گوساله 520  تومان است که روند توزیع و قیمت گوشت قرمز نیز به سمت بازار تعادلی پیش می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از