حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
عضو شورای شهر سمنان:

باید از فتنه‌های گذشته عبرت گرفت

باید از فتنه‌های گذشته عبرت گرفت

عضو شورای شهر سمنان گفت: باید از حوادث و فتنه‌های گذشته که موجب شد کشور مورد تهدید قرار بگیرد عبرت گرفت و آن را به‌درستی تبیین کرد تا شاهد تکرار این قبیل حوادث در جامعه نباشیم.

رضا صباغیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حوادث کشور در سال گذشته، گفت: باید از حوادث پیش‌آمده تجربه کسب کرد تا شاهد تکرار مجدد آن در کشور نباشیم و باید ابعاد و واقعیت‌ها به‌درستی بیان شده، تا دیگر این قبیل حوادث تکرار نشوند.

 

وی در ادامه افزود: در حوادث سال گذشته باید حساب کسانی را که از روی غفلت و جهالت در زمین دشمن بازی کردند را با افرادی که عناد آگاهانه داشتند جدا کنیم و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند با رأفت اسلامی با آنها برخورد شود تا از دامان انقلاب جدا نشوند.

 

این عضو شورای شهر سمنان در تحلیل حوادث سال گذشته، ابراز کرد: شکاف بین‌نسلی موضوع بسیار جدی است و تفاوت افق دید کاملاً طبیعی است و نقاط قوت و ضعف این نسل باید بررسی شود و باید درک درست و عمیقی از نسل جوان کشور داشته باشیم تا در آینده شاهد تکرار این حوادث تلخ نباشیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان اذعان کرد: بخشی از مشکلات به وجود آمده در سال گذشته و همراه شدن بخشی از مردم با اغتشاشگران به مسائل و مشکلات مالی و تورم در کشور بازمی‌گردد و همان‌طور که معظم له فرمودند باید عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه رعایت شود و این حجم از مشکلات زیبنده کشور اسلامی نیست.

 

صباغیان با اشاره به کم‌کاری برخی مسئولین و بازخوردهای منفی آن در جامعه تأکید کرد که این موضوع سبب ناامیدی مردم از جامعه اسلامی شده و زمینه برای نفوذ دشمن فراهم می‌شود و باید این موضوع مدنظر قرار گیرد تا دلسوزان واقعی نظام در رأس امور قرار بگیرند.

 

این عضو شورای شهر با اشاره به حوادث سال ۶۰ در کشور عنوان نمود: در دهه ۶۰ شرایط بسیار سختی را شاهد بودیم، اما همدلی و همراهی مردم و مسئولین بسیار زیاد بود و اجزای حاکمیت در کنار مردم بودند و این موضوع باعث حفظ کشور و نظام شد.

 

وی در نهایت پرداختن به فضای مجازی و کنترل این محیط را مسئله مهم دیگری دانست و عنوان کرد: باید رهاشدگی در فضای مجازی سروسامان پیدا کند تا دشمن نتواند بر ذهن و مغز جوانان تأثیر بگذارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از