حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

بسیج سازندگی بازویی برای رونق اقتصاد است

بسیج سازندگی بازویی برای رونق اقتصاد است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج سازندگی بازویی برای دولت در رونق اقتصاد کشور است.

علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت بسیج سازندگی در جامعه گفت: جهاد سازندگی یکی از یادگارهای بسیار گران‌قدر امام خمینی بود که الگویی برای جهانیان است.

 نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب در سیری که دولت‌های مختلف داشتند، جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد.

 وی با بیان اینکه تشکیل بسیج سازندگی با دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت، اظهار کرد: امروز بسیج سازندگی یک درخت تنومندی شده است که جای جهاد سازندگی را باهمان شور و شوق پرکرده است.

 علیزاده با اشاره به اینکه بسیج کوچکی که چندین سال پیش به فرمان رهبری تأسیس شد الان به یک نقطه امید و الگویی برای کشورهای یمن، لبنان، عراق و سایر کشورهای جهان تبدیل شده است، بیان کرد: امیدواریم بسیج سازندگی قوی‌تر و قدرتمندتر به‌عنوان یک چراغ امید و نورانی برای تمام محرومان جهان باشد.

 نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برکات خدمات‌دهی بسیج سازندگی را در عرصه‌های مختلف اعم از حوادث سیل، زلزله ورانش زمین و... را مردم می‌بینند که اولین کسانی هستند که به‌پای حادثه می‌رسند و یار و یاور محرومان هستند.

 وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در بحث اشتغال‌های زودبازده کوچک هم در شهرها و روستاها تحولاتی را ایجاد کرده است، گفت: اشتغال‌های به‌ظاهر ارزان و پایدار به وجود آوردند که مشکل خانواده‌ها را حل می‌کند.

 علیزاده، برق‌رسانی به روستاها، آسفالت راه روستایی، احداث مدارس، تأسیس و احداث خانه‌های روستایی را از برخی اقدامات بسیج سازندگی در مناطق محروم عنوان کرد.

 به گفته نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، بسیج سازندگی خدمات را با کمترین هزینه بهترین سرعت به محرومان و حادثه‌دیدگان ارائه می‌دهد.

 وی بسیج سازندگی را یکی از بازوهای بسیار مهم دولت عنوان کرد و گفت: دولت می‌داند که این مجموعه بسیار پرکار و کم‌هزینه در حال ارائه خدمات است.

 علیزاده با اشاره به اینکه در قانون بودجه خوبی برای این سازمان درنظرگرفته می‌شود، اظهار کرد: نیروهای بسیج سازندگی یارویاور بسیار خوب محرومان هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از