حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی علوم پزشکی سمنان خبر داد:

تصادفات و بیمارهای قلبی بیشترین تماس به اورژانس

تصادفات و بیمارهای قلبی بیشترین تماس به اورژانس

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه سمنان بیشترین تماس اورژانس فوریت‌های پزشکی را تصادفات جاده‌ای و مشکلات قلبی عنوان کرد.

پژمان قرائیان  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مرآت با اشاره به ماموریت‌های اورژانس، گفت: شهروندان در شرایط اضطراری و بحرانی با برقراری تماس با ۱۱۵ و مطرح‌کردن حادثه پیش‌آمده، کارشناسان متخصص حوزه سلامت شرح‌حال مصدوم را پرسیده و راهنمایی با مشاوره‌های لازم توسط متخصص صورت می‌گیرد.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه سمنان در ادامه افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم لازم جهت اعزام تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه‌دیده گرفته خواهد شد.

 

قرائیان خاطرنشان کرد: پس از حضور تیم فوریت‌های پزشکی اگر فرد حادثه‌دیده نیاز به رسیدگی و درمان خاصی داشته باشد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نزدیک.ترین بیمارستان منتقل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: میزان همکاری شهروندان در خدمات‌رسانی به مصدومین نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌یافته است اما نظام آموزشی کشور دراین‌رابطه می‌بایست اقدامات و آموزش‌های لازم جهت خدمات بهتر به مصدومین را در دستور کار قرار دهد.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه سمنان در مورد تجهیزات مرکز اورژانس، پایگاه هوایی اورژانس را یکی از ظرفیت‌ها و امکانات خوب دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانست و افزود: سمنان دارای ۳۳ پایگاه اورژانس شهری، جاده‌ای و هوایی با اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس است.

 

وی در خصوص بیشترین موضوع تماس‌ها با فوریت‌های پزشکی، بیان کرد: سمنان به دلیل قرارگرفتن در منطقه جغرافیایی خاص جهت تردد زائرین حرم امام رضا (ع) و مسافرین تصادفات جاده‌ای و مشکلات قلبی در سطح شهر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

قرائیان یکی از مشکلات مرکز اورژانس را کهنگی ناوگان عملیاتی و کم‌بودن نیروی انسانی در سطح کشور دانست و افزود: مسئولین مربوطه پیگیر رفع مشکلات مطرح شده هستند.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه دررابطه‌با سختی و مشکلات همکاران، اظهار کرد: تیم فوریت‌های پزشکی باتوجه‌به مأموریت محموله و مواجه بودن با صحنه‌های دلخراش صدمات روحی را متحمل می‌شوند که تیم تخصصی روان‌شناس در این زمینه اقدام خواهد کرد.

 

وی در پایان از شهروندان خواست برای شرایط بحرانی کمک‌های اولیه را آموزش ببینند و جعبه کمک‌های اولیه را در منزل و محل کار داشته باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از