حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک سمنان مطرح کرد:

تقسیم‌بندی ۱۸ گانه مسکن در مرحله آزمون‌وخطا

تقسیم‌بندی ۱۸ گانه مسکن در مرحله آزمون‌وخطا

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان سمنان گفت: برخی موجرین ممکن است نسبت به قیمت‌های مشخص شده واکنش مثبتی نشان ندهند؛ اما وقتی میزان تقاضا نسبت به قیمت‌ها این افراد باتوجه‌به قیمت‌های مشخص شده اقدام خواهند کرد.

حمید گرامیان رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به اینکه طرح تقسیم‌بندی ۱۸ گانه شهرستان سمنان به پایان رسیده است، گفت: این طرح در مرحله آزمون‌وخطا بوده و ممکن است قیمت مسکن در مراحل اولیه بروز نباشد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان سمنان در ادامه افزود: این طرح به‌صورت آزمایشی جهت رفع مشکلات احتمالی و به‌روزرسانی در سامانه داخلی اتحادیه بارگذاری شده است که با پیشنهادها و انتقادات همکاران و مشارکت و مشورت کارشناسان اتحادیه در حال اصلاح قیمت‌گذاری‌ها است.

گرامیان خاطرنشان کرد: پس از اصلاح کامل طرح تقسیم‌بندی ۱۸گانه اطلاعات مربوطه علاوه بر سامانه داخلی اتحادیه جهت استفاده شهروندان به‌عنوان یک منبع در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: این تقسیم‌بندی جهت استفاده شهروندان و اطلاع از قیمت بروز مسکن به‌صورت پیشنهادی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: با اینکه قیمت‌گذاری‌های صورت‌گرفته به‌صورت پیشنهادی برای شهروندان است؛ اما همکاران اتحادیه باتوجه‌به سقف و کف قیمت‌های مشخص شده با شهروندان در تعامل خواهند بود.

کارشناس اظهار کرد: با افزایش علم و آگاهی عموم مردم نسبت به قیمت‌های مصوب در معاملات مسکن و همکاری شهروندان این طرح موجب تعادل در بازار مسکن سمنان خواهد شد.

گرامیان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی موجرین ممکن است نسبت به قیمت‌های مشخص شده واکنش مثبتی نشان ندهند؛ اما وقتی میزان تقاضا نسبت به قیمت‌های بالاتر از حد نرمال کاهش یابد این افراد نیز باتوجه‌به قیمت‌های مشخص شده اقدام خواهند کرد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان سمنان اذعان داشت: تقسیم‌بندی ۱۸ گانه با تلاش فراوان، یک طرح کار شده و پرمشغله جهت آگاهی و دفاع از حقوق شهروندان صورت‌گرفته است.

وی در ادامه ابراز داشت: در قیمت‌های تعیین شده از پایه باتوجه‌به موقعیت زمین، متریال استفاده شده، سال ساخت، تعداد طبقات، امکانات جانبی مجتمع و... ارزش واقعی ملک مشخص شده است.

گرامیان اذعان داشت: پس از رفع نواقص و جمع‌بندی نظرسنجی همکاران اتحادیه و بروزرسانی‌های صورت‌گرفته قیمت‌های تعیین شده به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان سمنان افزود: طی چند سال گذشته قیمت مسکن افزایش چشمگیری داشته است و موجرین از سود خوبی در این زمینه برخوردار شده‌اند.

وی خطاب به موجرین درخواست کرد: به‌خاطر مشکلات مالی به‌ویژه افرادی که از تمکن مالی لازم برخوردار نیستند و مستأجر هستند کمبودهای مالی خود را با افزایش اجاره مسکن مستأجرین جبران نکنند و با مستأجرین خود در تعامل باشید.

 

گرامیان در پایان خاطرنشان کرد: مردم با همدلی و مراعات شرایط مالی همدیگر از رکود اقتصادی خارج خواهند شد و مشکلات مالی مرتفع می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از