حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام‌جمعه موقت سمنان تأکید کرد:

الگوگیری از سبک فاطمی در تربیت فرزندان

الگوگیری از سبک فاطمی در تربیت فرزندان

امام جمعه موقت سمنان از همه ارادتمندان اهل‌بیت خواست با اتحاد و تلاش فرزندان و نسل‌های آتی را با تربیت فاطمه‌گونه و حسین‌گونه از آتش غرب که بر علیه فرزندان این مرز و بوم طراحی شده است محفوظ بدارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن تسلیت شب شهادت صدیقه اطهر فاطمه زهرا (س) به ارادتمندان اهل‌بیت به‌ویژه فاطمه گونه‌های زمان حال، گفت: خانم فاطمه زهرا (س) از جایگاه بلندمرتبه‌ای در نگاه دین ما برخوردار است که روایات زیادی در رابطه‌ با ایشان مطرح شده است.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به روایات متعدد رسول مکرم اسلام (ص) خاطرنشان کرد: اراده افراد مؤمن تابع اراده خداوند متعال است؛ اما در یکی از روایات رسول مکرم اسلام (ص) این اراده بالعکس مطرح و اراده خداوند را تابع اراده حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان شده است.

وی در ادامه روایت افزود: هر جا که خانم فاطمه زهرا (س) غضب کند خداوند نیز غضب خواهد کرد و هر جا ایشان خشنود باشد خداوند متعال راضی خواهد بود و این روایت جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) را مطرح کرده است.

خطیب جمعه سمنان ضمن اشاره به چرایی جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) تصریح کرد: در زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) جمله‌ای الاسلام علیک یا ممتحنه بیان شده است که خداوند شما را امتحان کرد و از امتحان سربلند بیرون آمدید و همین سربلندی حصرت زهرا (س) در آزمایش‌ها موجب جایگاه ویژه ایشان شده است.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: خداوند سبحان همه انبیا، افراد و مسئولین را در هر جایگاهی مورد آزمایش قرار می‌دهد و بر اساس این آزمایش به آنان مقام می‌دهد و نمونه‌های بسیاری در زندگی انبیا وجود دارد از جمله زمانی که خداوند حضرت ابراهیم را می‌خواست به‌عنوان پیامبر معرفی کند وقتی ایشان از آزمایش‌ها سربلند بیرون آمد خداوند مقام امامت را به ایشان عطا کرد.

 امام‌جمعه موقت سمنان اظهار کرد: مقام و جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) به‌خاطر سربلندی در آزمایش‌ها خداوند متعال است و همین مراحل رسیدن به درجات الهی یک الگو و نمونه برای بشر محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: جایگاه بالای حضرت زهرا (س) به‌عنوان یک بانو در همسرداری به گونه ایست که پس از ازدواج ایشان با امیرالمؤمنین (ع) رسول مکرم از امیرالمؤمنین (ع) پرسیدند در این مدت همسرت را چگونه یافتی؟حضرت فرمودند: همسرم فاطمه زهرا (س) بهترین کمک برای اطاعات از خداوند است؛ بنابراین ایشان برای همسر، فرزندان و جامعه برای اطاعات از خداوند راه و الگو محسوب می‌شود.

امام‌جمعه موقت سمنان خطاب به مادران فاطمه‌گونه زمان اظهار کرد: در فضای مجازی و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی جامعه مشکلات اجتماعی و تربیتی فراوانی وجود دارد و اقدامات دشمنان برای دورکردن نوجوانان و جوانان از اطاعت خداوند متعال است تا بتوانند زندگی شیعه را از رنگ خدایی باز دارند.

 مهدوی‌نژاد در شب شهادت حضرت زهرا (س) از همه ارادتمندان اهل‌بیت خواست در کنار هم با اتحاد و تلاش سعی کنند که فرزندان و نسل‌های آتی فاطمه‌گونه و حسین‌گونه تربیت شوند تا از آتش غرب که بر علیه فرزندانمان طراحی شده است محفوظ بمانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از