حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
اعضای شورای شهر سمنان در گفتگو با مرآت:

ایران اسلامی بدون حمایت مردم معنا ندارد

ایران اسلامی بدون حمایت مردم معنا ندارد

اعضای شورای شهر سمنان گفتند: نظام جمهوری اسلامی با حمایت قاطع مردم شکل‌گرفته و در ادامه مسیر نیازمند پشتیبانی مردمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، 12 فروردین سال 58 نماد مردم‌سالاری دینی در کشور ما است که به موجب آن مردم ایران از زیر بار ظلم و ستم دوران طاغوت رهایی یافتند و استقلال و آزادی و حکمرانی مبتدی بر اسلام را برگزیدند.

این لبیک تاریخی مردم ایران به فرمان امام راحل در روز 12 فروردین 58 تبلور واقعی استقلال و آزادی است که برای همیشه بر تارک تاریخ ایران ثبت و ضبط شده تا آیندگان نیز بدانند این نظام مقدس به انتخاب مردم و با رای قاطع اکثریت به دست آمده و نشان‌دهنده برقراری دموکراسی است.

مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران رکن است

حسین گلهاشم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه مردم‌سالاری  دینی جزو لاینفک جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حضور مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک اصل است و این نظام بدون حضور مردم معنا ندارد و اگر به انقلاب‌های دنیا نگاه کنیم تمام آنها با حمایت ابرقدرت‌ها شکل‌گرفته درحالی‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی با حمایت و همراهی مردم شکل‌گرفته و در ادامه مسیر نیز نیازمند حمایت توده مردم است.

عضو شورای شهر سمنان در ادامه افزود: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود اصل و محوریت را برمدار مردم قرار می‌دهند و البته امام راحل نیز مردم‌سالاری را شاخصه اصلی می‌دانستند و همواره در پیشبرد امور به مردم اتکا می‌کردند.

بنا به  گفته گلهاشم اگر تاکنون کشور ما بحران‌های مختلف را از سر گذرانده و از آتش فتنه‌های دشمن سربلند بیرون‌آمده به دلیل حمایت و همراهی مردم با نظام بوده و همان‌طور که مردم پای‌کار هستند، انتظار می‌رود مسئولین نیز همراه مردم بوده و نگذارند عده‌ای تفرقه‌انداز موجب جدایی مردم از حاکمیت شوند.

وی همچنین اذعان کرد: در دوران پهلوی 70  هزار آمریکایی در این کشور حکومت می کردند و اجازه تصمیم گیری در هیچ موردی را نداشتیم  اما امروز استقلال به معنای واقعی در کشور ما حکم‌فرما است و هیچ ابر قدرتی توان تصمیم گیری برای ما را ندارد.

بنا به گفته عضو شورای شهر سمنان امروز ابرقدرت‌های جهان می‌دانند هیچ معادله و تصمیم نظامی و سیاسی  بدون دخالت ایران در منطقه اجرا نخواهد شد و این قدرت در ایران به برکت حمایت و پشتوانه مردمی ایجاد شده است.

این مسئول در مورد شبهات مطرح شده نسبت به برگزاری مجدد همه‌پرسی و به رأی گذاشتن مجدد پذیرش نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: مردم ایران به‌نظام مقدس اسلامی پایبند هستند و باصلابت و قدرت نیز این همراهی را ادامه می‌دهند.

بنا به گفته گلهاشم حضور پرشور و باصلابت مردم در انتخابات و راهپیمایی‌ها مهر تأیید بر نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشان‌دهنده پذیرش آن از سوی آحاد مردم است.

وی همچنین به تفکر امامین انقلاب در مورد رژیم غاصب صهیونیستی نیز اشاره کرد و افزود: امامین انقلاب همواره در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی نسبت به جنایت‌کار بودن این رزیم فریاد زدند و امروز افکار عمومی دنیا نیز به حق و درست بودن تفکرات آنها پی بردند و این نشان‌دهنده حق بودن جریان انقلاب است.

رمز بقای کشور ولایت‌فقیه است

مجید نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه روز 12 فروردین نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، گفت: در این روز مردم ایران به تفکر و دوران ستم شاهی پایان دادند و با رای قاطع خود به نظام جمهوری اسلامی ایران موجب شدند حکومتی مبتی بر دو رکن جمهوریت و اسلامی بودن برقرار شود.

عضو شورای شهر سمنان در ادامه افزود: هسته‌های افتخارآفرینی در طول عمر بابرکت نظام اسلامی بی‌شمار است؛ اما آنچه که رمز بقای نظام اسلامی است و موجب شده کشور با وجود ناملایمات همچنان پابرجا بماند وجود پربرکت ولایت‌فقیه است. 

بنا به گفته نظری مردم ایران پشتیبان و حامی همیشگی نظام اسلامی هستند و با وجود تمام مشکلات و فراز و نشیب‌های اقتصادی این حمایت را ادامه دادند و در انتخابات اخیر نیز بار دیگر این حمایت را به دنیا اعلان کردند؛ اما مسئولان نیز می‌بایست به فکر سفره مردم و مشکلات اقتصادی جامعه باشند.

 

وی همچنین ابراز کرد که اگرچه مردم همواره پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و در انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور پرشوری داشته‌اند؛ اما گاهی اوقات اعتراضات نیز در صندوق‌های رأی خود را نشان می‌دهد و به فرض مثال در انتخابات اخیر مسئله افزایش تعداد آرای باطله موضوعی است که باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

نظری همچنین تأکید کرد که توجه به نیازهای مردم موجب پیوند و اتحاد بین مردم و مسئولان می‌شود و اگر مسئولان نسبت به نیازهای مردم بی‌تفاوت باشند این اهمال‌کاری زنگ خطری برای آینده کشور محسوب شده و باید این مهم مدنظر کارگزاران نظام باشد.

این مقام مسئول تأکید کرد که باید مراقب باشیم فشارهای اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد بستری برای توطئه و دسیسه دشمن و زمینه‌سازی برای جدایی مردم از حاکمیت نشود و البته مردم ما در این زمینه هوشیار هستند.

عضو شورای شهر سمنان عنوان کرد که توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همواره کلید حل مشکلات کشور و عامل اتحاد وا انسجام مردم و مسئولان نظام شده و موجب پیشبرد اهداف نظام می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از