حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

توبه «تتلو» بازی رسانه‌ای است

توبه «تتلو» بازی رسانه‌ای است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: آنچه در فضای رسانه‌ای تحت عنوان توبه‌ «تتلو» مطرح می‌شود بیشتر بازی رسانه‌ای برای ناکارآمد نشان‌دادن جمهوری اسلامی در اجرای عدالت است.

سید محمدحسن موسویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برخی فضاسازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی در دفاع از متهمان اغتشاشات سال 1401 مانند شروین حاجی‌پور و امیرتتلو گفت: این افراد با آهنگ‌ها و تبلیغات رسانه‌ای خود علیه امنیت ملی کشور اقدام کرده و به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و فلذا می‌بایست مورد مجازات قرار گیرند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: میزان اثربخشی یک جرم در تعیین مجازات آن بسیار حائز اهمیت است به فرض مثال یک شخص جرمی در حد خسارت مالی و معنوی انجام می‌دهد؛ اما این افراد با تحریک افکار عمومی سبب از دست رفت جان انسان‌های بی‌شماری شدند و در این مسائل نظام حکومتی می‌تواند به‌عنوان شاکی ورود کند.

وی تصریح کرد: افرادی مانند تتلو که با اقدامات تحریک‌آمیز خود موجب شدند خون‌های زیادی چه از افراد معترض و چه مدافعین امنیت بر زمین ریخته شود در شرع اسلام به‌راحتی قابل ‌گذشت نیستند و می‌بایست مجازات شوند.

موسویان در خصوص توبه و مسائلی از این‌ قبیل که در فضای رسانه‌ای در رابطه‌ با این افراد مطرح می‌شود توضیح داد: در حوزه مباحث اخلاقی و فرهنگی اگر رضایت شاکیان خصوصی به دست آورده شود  و با در نظر گرفتن جنبه عمومی حکم می‌تواند قاضی توبه  فرد را مورد پذیرش قرار دهد و البته باید جانب عدالت و بررسی ابعاد آن  توسط قاضی مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین تأکید کرد که آنچه در هیاهوی رسانه‌ای مطرح شده بیشتر بازی رسانه‌ای است و جنبه عدالتی و حقوقی جرم در نظر گرفته نمی شود و بلکه هدف از مطرح‌شدن این مسائل تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران در رعایت عدالت و مواجهه با این قبیل پرونده‌ها است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از