حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/04 شمسی | 2024/06/24 میلادی
مسئول موزه‌های استان سمنان خبر داد:

تکمیل موزه سمنان نیازمند اعتبار میلیاردی

تکمیل موزه سمنان نیازمند اعتبار میلیاردی

مسئول موزه‌های استان سمنان گفت: در حال حاضر با تغییر شرایط اقتصادی در کشور بودجه موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری موزه بزرگ سمنان مبلغی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

آرزو گلکار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اینکه موزه بزرگ سمنان، از اهداف مهم توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان است، گفت: این موزه در زمینی با وسعت زیاد در چندطبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت و بخش اداری است. 

مسئول موزه‌های استان سمنان در ادامه افزود: موزه بزرگ سمنان از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای و اولویت‌دار این اداره کل و یکی از اساسی‌ترین مطالبات استان در حوزه گردشگری است. 

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: ساخت این پروژه دارای مشکلات اعتباری است و تخصیص قطره چکانی برای ساخت و تکمیل آن صورت‌گرفته است، اگر قرار باشد که سالانه ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص بیابد، عملیات اجرایی آن سال‌ها به طول می‌انجامد.

گلکار به آخرین وضعیت پروژه موزه بزرگ سمنان اشاره کرد و افزود: به طور تقریبی دیوارها و سقف طبقه همکف موزه در حال تکمیل است و بعد از آن طبقات بالاتر تکمیل می‌شوند. 

وی تأکید کرد: در حال حاضر با تغییر شرایط اقتصادی در کشور بودجه موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری موزه بزرگ سمنان مبلغی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول در نهایت ابراز کرد: بودجه‌های تخصیص‌یافته به ساخت پروژه موزه حاصل از سفر‌های استانی رئیس‌جمهور شهید در گذشته است و در سفری که اخیراً به استان سمنان داشتند به طور احتمالی بودجه‌ای برای تکمیل پروژه در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از