حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان:

ثبت‌نام عمره مفرده آغاز شد

ثبت‌نام عمره مفرده آغاز شد

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: براساس تقسیم‌بندی صورت گرفته از امروز 20 شهریورماه ساعت 10 صبح ثبت‌نام در کاروان‌های عمره مفرده آغاز شده است.

قدرت‌الله چتری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ثبت‌نام عمره مفرده در سطح کشور از 17 شهریورماه آغاز شده است، گفت: سازمان مرکزی به‌دلیل کاهش بار ترافیک اینترنتی تقسیم‌بندی بین استان‌ها انجام داده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان افزود: بر این ‌اساس در استان سمنان از امروز 20 شهریورماه ساعت 10 صبح ثبت‌نام در کاروان‌های عمره مفرده آغاز می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو کاروان از استان سمنان در مهرماه عازم سرزمین وحی می‌شوند، ابراز کرد: ظرفیت هر کاروان تقریباً 130 نفر و هزینه سفر هم 46 میلیون تومان است.

چتری عنوان کرد: طول مدت سفر در این دوره نیز ۱۰ روزه خواهد بود و زائران پنج‌روز را در مدینه منوره و پنج‌روز را در مکه مکرمه خواهند بود و کاروان‌های استان سمنان از ایستگاه پروازی تهران عازم سرزمین وحی می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ابراز کرد: در حال حاضر استان سمنان 81 هزار ودیعه گذار عمرده در بانک‌های ملی و ملت دارد که 55 درصد آن را بانوان  و 45 درصد را آقایان تشکیل می دهند. 

بنا به گفته چتری، متقاضیان ثبت‌نام علاوه بر مراجعه به کلیه دفاتر زیارتی سطح استان سمنان می‌توانند از طریق رایانه شخصی و گوشی‌های تلفن همراه نیز با مراجعه به سایت my.haj.ir اقدام به ثبت‌نام کنند

این مقام مسئول بیان کرد: مشمولان این دوره؛ متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت‌نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت کردند؛ ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نشدند و وجوه آن‌ها  به‌صورت سیستمی عودت و اولویت آن‌ها پایدار شده است. 

وی اعلام کرد: هر زائری که درخواست اعزام داشته باشد بدون جواب نمی‌ماند و با پیگیری‌هایی انجام‌ گرفته اعزام‌ها در دو مرحله انجام خواهد شد، همچنین با توجه‌ به نیاز زائران و تعداد ودیعه‌گذاران تخصیص لازم جهت اعزام زائران انجام خواهد شد و متقاضیان از این‌ حیث نگران نباشند. 

این مقام مسئول توضیح داد: آن دسته از زائرانی که فرزندانشان از تاریخ یک فروردین 1390 به بعد به دنیا آمده است به این شرط  که والدینشان ودیعه‌گذاری داشته باشند می‌توانند به سازمان حج و زیارت مراجعه و سهمیه را اخذ کنند. 

چتری همچنین خاطرنشان کرد: ودیعه‌گذاران اصلی نیز می‌توانند نسبت به اخذ سهمیه برای بستگان درجه‌یک همچون پدر، مادر، همسر و فرزندانشان که کارت ثبت‌نام دارند و فاقد اولویت هستند نیز به سازمان حج و زیارت مراجعه و نسبت به اخذ سهمیه اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از