حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/10 شمسی | 2024/06/30 میلادی
رئیس پلیس‌راه استان سمنان خبر داد:

جاده پرخطر طرود شاهرود نیازمند تأمین اعتبار

جاده پرخطر طرود شاهرود نیازمند تأمین اعتبار

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: تا زمانی که محور طرود - شاهرود ایمن نشود تردد خودروها با چالش روبرو خواهند شد که امیدواریم با پیگیری‌ها و با تخصیص اعتبارات لازم مسیری امن از لحاظ ترافیکی ایجاد شود.

موسی بزرگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار در محور طرود - شاهرود، گفت: از سال گذشته تاکنون به دلایل مختلف چندین مورد تصادف فوتی در این محور رخ‌ داده است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به‌ تصادف اخیر در این محور، افزود: برخورد رخ‌به‌رخ سواری پژو پارس و پژو ۴۰۵ در محور طرود پنج کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه تجاوز به چپ و سرعت غیرمجاز سواری پژو ۴۰۵ این سانحه را رقم زد، اظهار کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته توسط پلیس‌راه؛ راننده پژو ۴۰۵ به‌عنوان راننده پرریسک و پرخطر با ۵۵ مورد تخلف حادثه‌ساز بوده که دستور توقیف این سواری نیز صادر شده بود.

بزرگی با اشاره به مشکلات موجود در این محور، بیان کرد: جاده طرود - شاهرود دوطرفه و کم‌عرض است که لازمه برطرف شدن مشکلات ابن جاده تخصیص اعتبار ملی از سوی مسئولین استانی و کشوری است.

وی همچنین تصریح کرد: برای ایمن‌سازی این محور باید جاده معلمان به سمت طرود که ۱۶۵ کیلومتر است، تعریض و جداسازی شود.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر راه شاهرود تا طرود در حال بازسازی است، اظهار کرد: شانه سازی این محور توسط دو شرکت راه در حال انجام است.

بزرگی از احداث راه دو باند جدید در این محور خبر داد و گفت: احداث این راه ۷۰ درصد پیشرفت داشته و زیرساخت‌ها انجام شده و به‌زودی با تأمین اعتبارات لازم آسفالت و جداسازی معبر نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود جاده فرعی پرخطر با عرض کم در این محور، بیان کرد: خط‌کشی، روکش آسفالت و نصب تابلوهای علائم رانندگی در حاشیه راه در حال انجام است.

این مقام مسئول از نصب چهار دستگاه دوربین ثبت تخلف برای کنترل سرعت در این محور خبر داد و افزود: این دوربین‌ها طی سال جاری نصب و به بهره‌برداری خواهند رسید که با نصب آنها سرعت خودروها کاهش‌یافته و تخلفات هم کنترل می‌شود.

بزرگی با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم در این محور برای نصب دوربین‌ها، اظهار کرد: آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط از این محور به‌سختی انجام می‌شود این در حالی است که وقتی دوربینی نصب می‌شود باید اینترنت وجود داشته باشد که انتقال داده‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آنتن‌دهی همراه اول و ایرانسل باید انجام شود که از طریق استان پیگیر هستیم، بتوانیم جاهایی را که امکانات فراهم است، دوربین‌ها را نصب کنیم.

وی با توجه‌ به تردد خودروهای سنگین در محور معلمان طرود، گفت: به علت نزدیک بودن این راه به اصفهان؛ رانندگان خودروهای سنگین از این مسیر تردد دارند که باید تردد را ایمن کنیم.

بزرگی با بیان اینکه پلیس‌راه شهرستان‌های شاهرود و دامغان در ۲ پاسگاه دو طرف این محور را کنترل خواهند کرد، اظهار کرد: تیم گروه کنترل پلیس از سوی استان به‌صورت مقطعی محورهای پرریسک را بر اثر تحلیل و داده‌های موجود شناسایی و کنترل می‌کند.

وی در ادامه افزود: یگان پهپادی که با گروه عملیات ویژه در تعامل هستند از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل این محور را به‌صورت مقطعی تحت پوشش دارند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به اینکه تمام تلاش پلیس بر ایمن کردن محورها و کنترل رانندگان پرخطر است، گفت: تا زمانی که این محور ایمن نشود تردد خودروها با چالش روبرو خواهند شد که امیدواریم با پیگیری‌ها و با تخصیص اعتبارات لازم مسیری امن از لحاظ ترافیکی ایجاد شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از