حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
جذب ۴۵۳ معلم جدید در استان سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

جذب ۴۵۳ معلم جدید در استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۴۵۳ معلم طی آزمون استخدامی اخیر و گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش در آموزش و پرورش استان استخدام شدند‌.

سید جمال وزیری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش طی سال‌ جاری گفت: حدود ۸ هزار داوطلب از استان سمنان در آزمون‌های استخدامی اخیر آموزش و پرورش شرکت داشته‌اند.

وی در خصوص تعداد معرفی‌شدگان به مرحله ارزیابی تکمیلی اظهار کرد: ۳۵۶ داوطلب در آزمون آموزگاری، ۳۳۲ داوطلب در آزمون دبیری و هنرآموزی، ۵۸۴ داوطلب در آزمون تربیت‌بدنی و پرورشی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: برای هر رشته بدون در نظر گرفتن سهمیه استخدامی، سه برابر ظرفیت به مرحله ارزیابی معرفی شده‌اند.

وزیری در خصوص قبول‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سطح استان سمنان بیان کرد: ۱۶۶ داوطلب در آزمون آموزگاری، ۱۲۵ داوطلب در آزمون دبیری و هنرآموزی، ۱۶۲ داوطلب در آزمون تربیت‌بدنی و پرورشی پس از ارزیابی، وارد مراحل جذب می‌شوند.

این مقام مسئول از استخدام ۴۵۳ معلم جدید در استان سمنان طی فرآیند آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش گفت: فرآیند ارزیابی تکمیلی معلولان هنوز انجام نگرفته است.

وی درباره علل عدم به‌کارگیری داوطلبان بعد از انجام مصاحبه و گزینش اظهار کرد: این افراد حدنصاب لازم از مجموع نمره آزمون و نمره ارزیابی عمومی و تخصصی را متناسب با سهمیه استخدامی کسب نکرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرروش استان سمنان از برگزاری دوره توانمندسازی نیروهای جدید خبر داد و گفت: دوره‌های توانمندسازی از طریق دانشگاه فرهنگیان با همکاری معاونت‌های مربوطه در اداره‌کل آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

وی با اشاره به فعالیت ۵ هزار و ۱۸۰ معلم در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح استان سمنان بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ معلم در دوره ابتدایی، یک هزار و ۲۰۰ معلم در مقطع متوسطه اول، ۷۲۰ معلم در مقطع متوسطه نظری و ۷۶۰ معلم نیز در مقطع فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سطح استان سمنان مشغول به تدریس هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ۹ هزار و ۶۰۰  نیروی شاغل دولتی آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جاری اعم از آموزشی، پرورشی، اجرایی، اداری و ... دارای ابلاغ هستند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی به معنای خالی بودن کلاس درس در سطح استان وجود ندارد، گفت: با برنامه‌ریزی و تدبیر صورت‌ گرفته تمامی کلاس‌های درسی به ترتیب اولویت با ساعت موظف همکاران شاغل، ساعت غیرموظف شاغلان و ساعت غیرموظف بازنشستگان، تکمیل شده است.

وزیری از برگزاری آزمون استخدامی جدید طی سال آینده خبر داد و افزود: آزمون استخدامی دبیری، هنرآموزی و ابتدایی برگزار خواهد شد که زمان آن طریق مبادی رسمی اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای خرید خدماتی و قراردادی در آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: ۱۲۹ نیروی خرید خدمات و ۱۶ نیروی قراردادی در استان مشغول به فعالیت هستند که برای تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی یا پیمانی می‌بایست در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شوند یا موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح از جمله مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شود.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از