حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
جریمه ۱۹۰ میلیاردی واحدهای صنفی متخلف
معاون صمت استان سمنان خبر داد:

جریمه ۱۹۰ میلیاردی واحدهای صنفی متخلف

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یک هزار و ۶۵۱ مورد پرونده تخلف واحدهای صنفی استان سمنان به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال طی سال‌جاری تشکیل شده است.

حمیدرضا طحان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به فعالیت و نظارت ۳۰ بازرس به‌صورت مستمر در سطح استان سمنان گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان اتاق اصناف به‌‌‌صورت روزانه گشت‌های مشترک از واحدهای صنفی دارند و بر روند فعالیت آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی  با اشاره به انجام ۱۲ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان طی سال‌ جاری، اظهار کرد: این میزان بازرسی از واحدهای صنفی نسبت به سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تحت رصد و پایش یک‌هزار و ۶۵۱ مورد تخلف طی سال‌ جاری در طرح نظارتی صمت استان ثبت شد، افزود: پرونده‌های تخلف واحدهای صنفی به‌‌صورت روزانه به تعزیرات استان ارجاع داده می‌شود.

طحان در ادامه تصریح کرد: ارزش ریالی تخلفات صورت‌ گرفته از سوی واحدهای صنفی استان سمنان ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین تخلف صنفی در استان سمنان در حوزه کالا مربوط به کیف و کفش و پوشاک است، اظهار کرد: بیشترین تخلفات صنفی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی، آجیل و خشکبار در استان گزارش شده است.

وی همچنین ابراز کرد: در حوزه خدمات نیز بیش‌ترین تخلفات مربوط به آرایشگاه‌های زنانه، پیرایش مردانه، سالن‌های غذاخوری و مشاورین املاک است.

طحان با بیان اینکه طی این مدت با نظارت کارشناسان و بازرسان از واحدهای صنفی بیش از ۷۱۷ مورد پرونده تخلف مربوط به گران‌فروشی تشکیل شده است، گفت: ۴۶۹ پرونده تخلف نیز به‌علت عدم درج قیمت روی کالا تشکیل شده است.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: برای ۱۸۱ مورد تخلف عدم اجرای تکالیف صنفی، ۱۴۱ مورد تخلف عدم ارائه فاکتور و ۱۱۸ مورد تخلف تقلب و ۱۱۳ مورد تخلف کم‌فروشی پرونده تشکیل شده است.

به گفته وی، با بازرسی‌های انجام گرفته میزان تشکیل پرونده‌های تخلفات واحدهای صنفی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته و ارزش ریالی این پرونده‌ها نیز ۲۶۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

طحان ضمن درخواست از شهروندان جهت گزارش تخلفات واحدهای صنفی گفت: هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای صنفی می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و یا در سامانه ۱۲۴ مراتب تخلفات را در میان بگذارند تا کارشناسان پس از بررسی به آن تخلف رسیدگی کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از